اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کشتی‌گیر آتیه‌دار پاکدشتی:

المپیک آینده را از دست نمی‌دهم

خبرگزاری فارس: عرفان حسین یزدی که پیش از این عنوان سومی جوانان آسیا را در کارنامه خود دارد، گفت: المپیک آینده را از دست نمی‌دهم.

المپیک آینده را از دست نمی‌دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، عرفان حسین یزدی کشتی‌گیر آینده‌دار پاکدشتی که تا کنون افتخارات زیادی را بر روی تشک طلایی کشتی کسب کرده، توانست در المپیاد دانشجویی کشور مقام دوم را کسب کند.

این مسابقات انتخابی مسابقات جهانی فنلاند بوده که قرار است عرفان نیز همراه با سایر کشتی گیران منتخب، در اردوی تمرینی که بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود شانس خود را برای حضور در آن بیازماید.

حسین یزدی که پیش از این عنوان سومی جوانان آسیا را در کارنامه خود دارد، شانس خود را برای ملی پوش شدن و حضور در مسابقات فنلاند بسیار بالا می‌داند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: با توجه به شناختی که از رقبا دارم و چون در وزن 60 کیلوگرم که 6 کیلو از وزن فعلی‌ام کمتر است کشتی می‌گیرم شانس زیادی دارم تا به امید خدا جزو مسافران فنلاند باشم.

این کشتی‌گیر می‌گوید: تلاش دارم در زمینه تحصیل هم موفق ظاهر شوم و اکنون هم دانشجوی رشته تربیت بدنی در دانشگاه تهران هستم.

یزدی مشوق اصلی خود را مادر و برادرش می‌داند و می‌گوید: در زمینه کشتی مربیانی چون عباس اصانلو، یزدی و رضا کرمانی برای من زحمات زیادی کشیده‌اند و تحت تعالیم آنها به این مرحله از موفقیت رسیده‌ام.

وی که هشت سال است به‌طور حرفه‌ای به ورزش کشتی می‌پردازد، دلیل اصلی علاقه‌اش به این رشته ورزش را پهلوانی بودن و الگوهای تاریخ سازی چون جهان پهلوان تختی ذکر کرد و افزود: عموی من مربی کشتی بود و من نیز کم‌کم به این رشته علاقمند شدم.

وی آرزوی حضور در المپیک را در سر می‌پروراند و می‌گوید: امسال به دلیل اینکه تازه از رده سنی جوانان به رده سنی بزرگسالان آمده‌ام و تجربه کمی داشتم و موفق به حضور در المپیک نشدم اما انشاء‌الله در المپیک آینده جزو کاروان ایران خواهم بود.

عرفان حسین یزدی امیدوار است روزی رکورد 60 کیلوگرم دنیا که اکنون در دست یک کشتی‌گیر روسی است، بشکند و آن را به نام کشورمان ثبت کند.

وی از مسئولان می‌خواهد به کشتی به عنوان ورزش اول کشور توجه بیشتری کنند. این ورزشکار به حجم بالای گردش مالی فوتبال اشاره کرد و گفت: سطح در آمد فوتبالیست‌ها با ورزشکاران سایر رشته‌ها قابل مقایسه نیست. به‌عنوان مثال در آمدزایی ورزشی اول کشور فقط در لیگ است آن هم لیگ برتر و تنها کشتی گیران فیکس تیم ملی بزرگسالان و یا ذخیره‌های تیم ملی حمایت‌های مالی می‌شوند در حالی که باید سرمایه گذاری بیشتری بر روی این رشته سنتی انجام گیرد.

عرفان حسین یزدی در پایان از رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پاکدشت و مسئولان هیئت کشتی شهرستان قدردانی کرد. 

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول