اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خاموشی اتوبان شهید کسایی تبریز یکساله شد

خبرگزاری فارس: اتوبان شهید کسایی تبریز به دلیل تعریض جاده یک سال است که در خاموشی به سر می‌برد و شاهد تصادفات و حوادث رانندگی مرگبار است.

خاموشی اتوبان شهید کسایی تبریز یکساله شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بزرگراه شهید کسایی یکی از بزرگراه‌های شهر تبریز است که یک سال از انجام طرح تعریض آن می‌گذرد. از زمان آغاز این طرح روشنایی این اتوبان پرتردد قطع شد و شب‌ها بدون روشنایی است و به دنبال آن شاهد حوادث و تصادفات تلخ بسیاری بوده که عمده دلیل آن نبود دید کافی به ثبت رسیده است.

در این رابطه بر آن شدیم تا دلیل این اتفاق و نحوه حل این مشکل را پیگیر شویم.

مدیرعامل توزیع برق تبریز در این باره می‌گوید: عدم روشنایی این بزرگراه مربوط به عملیات راه‌سازی سازمان راه و شهرسازی است که در صورت هماهنگی و همکاری این سازمان با شرکت توزیع برق کوچک‌ترین خاموشی در این جاده اتفاق نمی‌افتاد.

علی اکبر برقی‌مقدم افزود: با طرح موقتی به راحتی می‌توانستیم از خاموشی اتوبان شهید کسایی جلوگیری کنیم و روشنایی موجود آن را نیز حفظ کنیم که متاسفانه راه و شهرسازی مانع از انجام این طرح شد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 20 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد سیستم روشنایی در اتوبان شهید کسایی لازم است، گفت: متاسفانه محل تامین این اعتبار مشخص نیست و امید می‌رود تا از طریق وزارت راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز را تامین کند.

رئیس سازمان راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: طی جلسه‌ای با معاونت عمرانی استاندار مقرر شد تا از محل اعتبارات استانی اعتبار مورد نیاز برای روشنایی اتوبان شهید کسایی تامین شود.

اروجعلی علیزاده با اشاره به اینکه سیستم روشنایی این اتوبان قدیمی بوده گفت: این امر مانع از حفظ و یا استفاده از آن برای روشنایی می‌شد.

وی همچنین اضافه کرد: آمادگی همکاری با اداره توزیع برق برای حفظ روشنایی شهید کسایی را داشته و در این مورد مشکلی وجود نداشت.

علیزاده گفت: در حال حاضر 40 درصد از عملیات تعریض این اتوبان انجام شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال نیز عملیات تعریض باند رفت به اندازه 18 کیلومتر به اتمام برسد.

وی کل اعتبارات این طرح را 260 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان اعتبار 30 درصد جذب شده و 10 درصد نیز به پیمانکار بدهی داریم.

اما مسئول دیگر مرتبط با این موضوع پلیس راه‌های استان است که علی فرجی نیز با اشاره به حجم تصادفات اتفاق افتاده در این جاده به دلیل عدم وجود روشنایی اظهار کرد: نبود روشنایی در اتوبان شهید کسایی تاثیر قابل توجهی در تصادفات به ویژه تصادف وسیله نقلیه با عابر پیاده دارد.

وی ابراز امیدواری کرد، تا مشکل نبود روشنایی که متاثر از عملیات راهسازی و تعریض اتوبان شهید کسایی است به زودی با همکاری، هماهنگی و تعامل دستگاه‌های ذیربط حل شود و دیگر شاهد حوادث تلخ رانندگی ناشی از این کمبود نباشیم.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول