اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام قرائتی:

قرآن‌دوستی بدون عمل به دستورات آن معنا ندارد

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام قرائتی گفت: قرآن‌دوستی بدون عمل به دستورات آن معنا ندارد.

قرآن‌دوستی بدون عمل به دستورات آن معنا ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، اظهار کرد: اگر خداوند و ائمه اطهار (ع) را دوست داریم باید به فرامین و دستورات آنان عمل کنیم که یکی از این فرامین برپایی نماز و روزه است.

قرائتی در ادامه سخنان خود به جایگاه رفیع نماز به‌ عنوان یکی از ارکان دین اشاره و نماز را عمود دین دانست و گفت: نباید نماز را ضایع کنید چرا که در روایات آمده است که فردی که نماز را ضایع کند، خدا او را ضایع می‌کند.

وی ادامه داد: داشتن حجاب در نماز برای بانوان برای ادب داشتن در محضر خداوند است و این به دلیل نامحرم و یا محرم بودن خداوند نیست.

قرائتی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در ارتباط با جایگاه نماز، افزود: برخی افراد آن‌قدر زشت نماز می‌خوانند که اگر همان گونه که در نماز با خدا صبحت می‌کنند با همسایه خود صحبت کنند، همسایه آنان جوابشان را نمی‌دهد.

وی در ادامه به اظهار ارادت و دوستی نسبت به ائمه اطهار اشاره کرد و گفت: اینکه قرآن را دوست داشته باشیم و یا آنکه نسبت به حضرت علی (ع) ارادت داشته باشیم بدون گوش دادن به سخنان آنان، دوست داشتن ما معنا ندارد.

قرائتی افزود: دوست داشتن امام زمان (عج) بدون دادن سهم امام، حکایت مریضی است که به جای مصرف داروها، نسخه پزشک را بالای سر خود قرار داده است و ذکر آمپول و کپسول و قرص بیان می‌کند.

وی هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع موعظه پرداخت و گفت: موعظه کردن زمان، مکان و حال مناسب می‌خواهد و اگر زمان مناسب موعظه کردن را ندانیم بی‌شک موعظه اثر نخواهد داشت.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول