اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه:

نخستین کارت هوشمند در کرمانشاه تا پایان سال 91 صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال 91 حدود 100 هزار از نخستین کارت‌های هوشمند در استان کرمانشاه صادر می‌شود.

نخستین کارت هوشمند در کرمانشاه تا پایان سال 91 صادر می‌شود

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، احد جودی ظهر امروز در دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان کرمانشاه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت آمار و ثبت دقیق آن بر هیچ کس پوشیده نیست لذا استان کرمانشاه در ثبت وقایع حیاتی نهایت تلاش خود را می‌کند.

جودی تصریح کرد: استان کرمانشاه در ثبت وقایع فوتی جزو نخستین استان در کشور محسوب می‌شود که در وقت قانونی حدود 95 درصد فوتی اعلام شده است که در ثبت این موضوع 5 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با اشاره به طرح کارت ملی هوشمند، تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح تحول عظیمی در مدیریت کشور رقم خواهد خورد و تمام سازمان‌ها را متحول خواهد ساخت چراکه تمام اطلاعات به صورت آنلاین در اختیار مسئولان قرار خواهد گرفت و با اجرای این طرح زمان و مکان حذف می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تا پایان سال نخستین کارت هوشمند در حدود 100هزار در استان صادر می‌شود و آمادگی کامل را در اجرای این طرح داریم.

وی افزود: نخستین گام در راستای اجرای طرح هوشمند‌سازی کارت ملی، آرشیو اسناد به صورت الکتریکی است که از سال گذشته در استان شروع شده است و تاکنون 57 درصد این کار انجام گرفته است.

جودی تصریح کرد: در سال 90،‌ 3 میلیون و 922 هزار سند سجلی در استان کرمانشاه آغاز شده که تا این لحظه آرشیو یک میلیون 806 هزار سند معادل 57 درصد آن به انجام رسیده است.

وی گفت: ثبت مقدمه‌ساز یک تحول عظیم در کشور است و کارت هوشمند به عنوان کلید طلایی آن یک مسئله الزامی محسوب می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان در ادامه با اشاره به برخی درخواست‌های اداره کل ثبت‌احوال استان‌، تصریح کرد: تامین و تخصیص 100 درصد اعتبارات تملک و دارایی به مبلغ 844 میلیون تومان با توجه به عقد قراردادها‌، اخذ مجوز ایجاد نمایندگی و تامین اعتبار 150 میلیون تومانی جهت ایجاد نمایندگی بخش ماهیدشت و تکمیل ساختمان اختصاص داده شده‌، تامین اعتبار جهت خرید خودرو و تامین اعتبار 400 میلیون تومانی جهت احداث ساختمان بخش بایگانی و خرید تجهیزات اداری از خواسته‌های این اداره کل در این جلسه است.

گفتنی است، در این جلسه مصوبات جلسه قبل پیگیری شد و بر ضرورت مداومت همکاری اعضا با ثبت‌احوال در خصوص انجام وظایف محوله در ثبت وقایع حیاتی استان تاکید شد و همچنین موضوعاتی چون بررسی مشکلات دفاتر پیشخوان ICT، اعلام تغییر آدرس و تعویض کارت ملی، صدور شناسنامه جدید برای مسئولان ادارات و موضوع پذیرش گواهی فوت صادر شده در سر نسخه در آرامستان‌ها مورد بحث قرار گرفت و تمامی آن‌ها به تصویب رسید.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول