اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

مرکز درمان ناباروری قفقاز مجهزترین مجموعه است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه و متخصص ژنتیک در اردبیل گفت: مرکز درمان ناباروری قفقاز زیر نظر جهاد دانشگاهی اردبیل یکی از مراکز مجهز و فعال در حوزه درمان ناباروری است.

مرکز درمان ناباروری قفقاز مجهزترین مجموعه است

سعید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ژنتیک و علوم زیر شاخه آن به رغم عمر کوتاه توانسته و بستر توسعه و پیشرفت حقیقی را فراهم آورد به طوری که امروز با تکیه بر حوزه ژنتیک پیشرفت‌های روزافزون را در کاربردی کردن بسیاری از مبانی پیشرفت شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این علم در کشور ما پیشرفته است و دانشجویان متعددی نیز در این رشته مشغول فعالیت بوده و صاحب تجربه شدند.

حسینی بیان داشت: ما امروز در این حوزه بی‌نیاز از واردات خارجی هستیم چرا که توانسته‌ایم با تکیه بر متخصصان و اندیشمندان فرهیخته در زمینه‌های مختلف به رشد و بالندگی واقعی برسیم.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به تحقیقات متعدد در حوزه ژنتیک بالینی، ناباروری، نازایی و سقط های مکرر اشاره کرد و گفت: دامنه کاربردی کردن علم ژنتیک دامنه وسیع و گسترده است به طوری که امروز در قالب سلول‌درمانی و ژن‌درمانی بسیاری از اختلال‌ها قابل درمان و برطرف شدن است.

وی با قدردانی از رئیس جهاد دانشگاهی در راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری ابراز داشت: این مرکز با ارائه خدمات متنوع زمینه ارتقای سلامت جامعه را فراهم آورده که در این زمینه از حمایت‌های بی دریغ دانشگاه علوم پزشکی نیز قدردانی می‌کنیم.

این متخصص ژنتیک دامنه فعالیت مرکز درمان ناباروری را از نظر امکانات، دیدگاه علمی و خدمات‌رسانی بسیار بالا اعلام کرد و افزود: هرچند به اهداف ارتقای سطح سلامت و خدمات دست یافته‌ایم اما همچنان راه پر فراز و نشیبی را پیش رو داریم تا در این جبهه بتوانیم موفق عمل کنیم.

حسینی در ادامه با بیان اینکه همه امکانات مهیا شده است، تصریح کرد: هر چند پیش از راه‌اندازی این مرکز واحد ژنتیک بیمارستان امام به صورت محدود به بیماران ارائه خدمات می‌کرد اما به دلیل آنکه جوابگو نبود با راه‌‌اندازی مرکز جهاد دانشگاهی و رفع نواقص امکانات و ارتقای سطح علمی مرکز مشکلات و موانع پیش رو برطرف شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول