اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه روز خبرنگار

خبرنگاران زمینه‌های تقویت اندیشه برتر را ایجاد می‌کنند

خبرگزاری فارس: خبرنگاران می‌توانند با اندیشه والای خود زمینه‌های تقویت اندیشه برتر را در سطح جامعه فراهم کنند.

خبرنگاران زمینه‌های تقویت اندیشه برتر را ایجاد می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رسالت کلان و کلیدی خبرنگار رساندن پیام بهای سنگین انقلاب اسلامی است و خبرنگار نیز در این راستا باید اهل قدرت تحلیلی و راهبردی باشد.

صداقت خبرنگار و اطلاع‌رسانی دقیق به مخاطبان و تلاش برای تأمین نیازهای خبری مخاطبان از جمله ویژگی‌های یک خبرنگار است و خوشبختانه امروز روند اطلاع‌رسانی در جهان بدلیل تحولات روز به روز در عرصه‌های مختلف از حساسیت و ظرافت بالایی برخوردار است.

در عصر ارتباطات اهمیت خبر به گونه‌ای است که رسالت خبرنگاران صرف اطلاع رسانی و انتقال خبر نیست بلکه قلم یک خبرنگار نا‌آگاه می‌تواند ضربه سنگینی به نظام وارد کند از طرفی اگر یک خبرنگار از آگاهی و بصیرت لازم در فن خبرنوسی و انعکاس واقعیات برخوردار باشد قطع به یقین می‌شود از نظرات و اخبار وی در تصمیم‌گیری‌ها بهره جست.

خبرنگار با برخورداری از اخلاق و حرفه خبرنگاری مسائل و مشکلات موجود در جامعه را بطور دقیق، موشکافانه، ضابطه‌مند و هدفمند بررسی و پیگیری می‌کند، تا آرامش در جامعه برقرار شود.

در واقع خبرنگاران واسطه‌ای هستند که دل‌نگرانی‌های مردم را به گوش مسئولان و پاسخ و عکس‌العمل مسئولان را به گوش مردم می‌رسانند و خواستار تغییر وضعیت به سمت شرایط هر چه مطلوب‌تر می‌شوند.

در عصر امروز مهم‌ترین وظیفه خبرنگاران پیگیری مطالبات رهبری از جامعه و مدیران و انتقال ارزش‌های اصیل انقلاب به نسل جدید است.

17 مردادماه روز گرامیداشت قشری زحمتکش و بی‌ادعا در جامعه است که مسئولان انعکاس فعالیت‌ها، خدمات و عملکرد خود برای عموم مردم را مدیون این قشر هستند و خوب می‌دانند که خبرنگاران چگونه با ذوق و قریحه بوسیله سلاح کوچک خود عملکرد آن‌ها را به رشته تحریر در می‌آورند.

مریم سرگزی

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول