اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مالیاتی اصفهان:

ثبت‌نام اشخاص حقیقی برای دریافت کد اقتصادی مالیاتی آغاز شد

خبرگزاری فارس: معاون امور مالیاتی شهرستان اصفهان گفت: از ابتدای مردا‌ماه جاری ثبت‌نام اشخاص حقیقی برای دریافت کد اقتصادی آغاز شده و ثبت‌نام تا 30 آبان‌ماه جاری برای خود اظهاری مودیان مالیاتی ضروری است.

ثبت‌نام اشخاص حقیقی برای دریافت کد اقتصادی مالیاتی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس مزیکی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تیرماه جاری مراحل دریافت و صدور کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی مودی مالیاتی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: براساس قانون در صورتی که حقوق مربیان آموزشگاه‌های رانندگی پس از کسور قانونی مشمول مالیات شود این آموزشگاه‌ها باید مالیات حقوق این افراد را به نظام مالیاتی پرداخت کنند.

معاون امور مالیاتی شهرستان اصفهان با بیان اینکه مؤسسات مطبوعات مشمول بند "ل" ماده 139 برنامه پنجم هستند، تصریح کرد: اخذ مجوز برای این مؤسسات بر مبنای توافق وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مالیاتی است و دارا بودن مجوز برای مؤسسات یکی از شروط معافیت مالیاتی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر براساس قانون شرط معافیت مالیاتی تسلیم اظهار‌نامه مالیاتی است، افزود: در صورتی که مؤسسات مطبوعاتی شرایط مورد نیاز را رعایت و اظهارنامه مالیاتی تسلیم کنند و شرط مجوز را براساس توافق وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مالیاتی رعایت کنند می‌توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

مزیکی تاکید کرد: در صورتی که دفاتر سرپرستی خبرگزاری‌ها براساس بند "ل" ماده 139 برای اخذ مجوز خود مصداقی بیاورند می‌توانند از معافیت مالیاتی استفاده کنند.

وی به زمان ثبت‌نام اشخاص حقیقی برای دریافت کد اقتصادی مالیاتی اشاره کرد و افزود: از ابتدای مردادماه جاری ثبت‌نام اشخاص حقیقی برای دریافت کد اقتصادی آغاز شده و ثبت‌نام برای کد اقتصادی تا 30 آبان‌ماه جاری برای خوداظهاری مودیان مالیاتی ضروری است.

معاون امور مالیاتی شهرستان اصفهان با بیان اینکه مؤدیان مالیاتی که برای دریافت کد اقتصادی خود اقدام نمی‌کنند، به صورت طبیعی نمی‌توانند از شرط خوداظهاری استفاده کنند، گفت: اخذ دفاتر قانونی سال گذشته یکی دیگر از شروط مورد نیاز برای شرط خود‌اظهاری بوده است.

وی اظهار کرد: گرفتن دفاتر قانونی یکی از شروط خوداظهاری سال 91 است و اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت عدم دریافت کد اقتصادی در دفاتر خرید و فروش مشمول 10 درصد جریمه می‌‌شوند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول