اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

کشف مهره‌های جادویی ۲ هزار ساله

خبرگزاری فارس: مهره‌هایی 2 هزار ساله منقوش به نام‌‌های پسرانه که برای دور کردن بلا به گردن کودکان آویخته می‌شد، در کاوش‌های اخیر باستان‌شناسان در سواحل غربی قبرس کشف شد.

کشف مهره‌های جادویی ۲ هزار ساله

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایپرس میل، مهره‌های جادویی در جزیره‌ای به نام «یرونیسوس» یا «جزیره مقدس» که زیارتگاهی مهم در اواخر دوره هلنی‌ها بود و مردم برای پرستش آپولو از مسیر دریا به این منطقه مسافرت می‌کردند، کشف شد.

باستان‌شناسان اعلام کردند این مهره‌ها احتمالا طی مراسمی ویژه که مربوط به از شیر گرفتن کودکان بوده است به گردن آن‌ها آویخته می‌شد.

علاوه بر این مهره‌ها، باستان‌شناسان موفق به کشف صدف‌هایی شدند که خطوطی مربوط به حروف الفبای یونانی روی آن‌ها نوشته شده است و نشان می‌دهد مدرسه‌ای نیز در بخشی از این صومعه قرار داشته است.

علاوه بر این آثار، اشیای دیگری همچون فنجان، کاسه و ظروف دیگر نیز کشف شده است که اهمیت این جزیره و بنای موجود در آن را در میان مردم یونان باستان نشان می‌دهد.

کاوش در این منطقه از سال 1990 آغاز شده و تاکنون آثار متعددی مربوط به آیین و رسوم مذهبی یونانیان باستان در آن کشف شده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول