اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

ایزدی در گفت‌وگو با فارس:

حضور 120 کشور در اجلاس تهران تاثیر مثبتی بر معادلات بین‌الملل دارد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه حضور 120 کشور در اجلاس تهران تاثیر مثبتی بر معادلات جهانی داشته و فشار علیه جمهوری اسلامی را کاهش می‌دهد، گفت: اجلاس غیر متعهد‌ها همچنین نشانگر وجه بین المللی ایران است.

حضور 120 کشور در اجلاس تهران تاثیر مثبتی بر معادلات بین‌الملل دارد

فؤاد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره اهمیت اجلاس جهانی عدم تعهد که از 5 تا 10 شهریور در تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: بدون شک حضور 120 کشور در تهران در حالی که همواره آمریکا به دنبال منزوی کردن جمهوری اسلامی و اعمال تحریم‌های شدیدتری علیه کشورمان بوده بسیار اثر گذار است.

ایزدی با تاکید بر اینکه اجلاس غیر متعهد‌ها در تهران نشان دهنده وجهه بین المللی جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: البته برخی از کشورهای حاضر در این اجلاس با وجود حضور در جنبش عدم تعهد تحت فشار و رودربایستی آمریکا قرار دارند.

این کارشناس مسائل آمریکا بر همین اساس با اشاره به ریاست جنبش عدم تعهد که بر عهده کشور مصر قرار دارد و به تازگی حکومتش عوض شده است، گفت: این در حالی است که پیش از این مبارک بر سر کار بود و هیچ گونه عدم تعهدی در نوع تعامل آنها با آمریکا دیده نمی‌شد و در واقع مصر هم‌پیمان آمریکا محسوب می‌شد.

وی با بیان اینکه حضور 120 کشور در اجلاس تهران تاثیر مثبتی بر معادلات بین‌الملل داشته و فشار علیه جمهوری اسلامی را کاهش می‌دهد، یادآور شد: ایران باید از این فرصت نهایت استفاده را بکند و فراتر از نهادهای دولتی خود عمل کرده و محدود به دولتمردان نشود چرا که اهمیت مردم این کشورها از دولت‌هایشان بیشتر است.

ایزدی اجلاس جهانی غیر متعهد‌ها را یک دیپلماسی عمومی و جهانی عنوان کرد و افزود: دیپلماسی عمومی مجموعه اقداماتی است که یک کشور برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی انجام می‌دهد لذا ایران به عنوان یک کشور اسلامی و انقلابی در کنار تعاملات دیپلماتیک با روسای سایر کشورها باید فراتر عمل کند و توجه ویژه‌ای به مردم این کشورها داشته باشد.

وی بر لزوم نگاه عمیق به سیاست خارجی تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی باید با توجه به نفوذ آمریکا در برخی از کشورهای اروپایی، از طریق ظریفیت مردمی که در جنبش عدم تعهد وجود دارد، در حوزه ایران و اسلام پروژه تعریف کند تا بتواند در افکار عمومی جهان اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول