اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه اعلام کرد

صدور 100 هزار کارت هوشمند تا پایان سال 91

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال 91‌،‌ 100 هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر می‌شود و آمادگی کامل را در اجرای این طرح داریم.

صدور 100 هزار کارت هوشمند تا پایان سال 91

احد جودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: کارت ملی هوشمند مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی است که می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها و کاهش بسیاری از هزینه‌ها شود و این امور می‌تواند نقش بسزایی در پویایی اقتصادی ایفا کند.

جودی تصریح کرد: با اجرای طرح کارت ملی هوشمند، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده‌، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند که این موضوع می‌تواند موجب سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود.

وی از مزایای کارت ملی هوشمند به امنیت بالا، امکان تصدیق هویت بر اساس رمز عبور، امکان امضای دیجیتال، پردازش اطلاعات و امکان استفاده کارآمدتر از خدمات دولت الکترونیک اشاره کرد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کاربرد اصلی کارت ملی هوشمند‌، شناسایی است و به این منظور ابتدا در زمان ثبت‌نام، اطلاعات صاحب کارت روی کارت قرار داده می‌شود  و به این ترتیب هر کجا که نیاز به اطلاعات هویتی صاحب کارت است، شخص می‌تواند کارت خود را ارائه دهد و به صورت دیجیتالی شناسایی شود و شناسایی الکترونیکی موجب کاهش تقلب در شناسایی می‌شود.

وی افزود: تصدیق هویت از کاربردهای دیگر کارت ملی هوشمند است چراکه در این جا تنها به عکس فرد محدود نمی‌شود و علاوه بر عکس، اطلاعات بیومتریکی "اثر انگشت" صاحب کارت نیز می‌تواند روی کارت قرار بگیرد.

و این به این معنی است که در یک مرکز بهره‌برداری که به حسگر اثر انگشت مجهز است، صاحب کارت بعد از قرار دادن کارتش در کارت‌خوان، انگشت خود را روی حسگر قرار می‌دهد، سپس سیستم بررسی می‌کند که آیا اثر انگشت صاحب کارت به صورت الکترونیکی ذخیره شده یکسان است یا خیر و در صورت یکسان بودن امکان ادامه عملیات وجود دارد که به این ترتیب امکان جعل هویت به حداقل می‌رسد.

جودی با اشاره به امضای دیجیتال روی کارت ملی هوشمند، افزود: صاحب کارت می‌تواند اسناد الکترونیکی را در فضای دیجیتال امضا کند.

وی تصریح کرد: کارت ملی هوشمند به عنوان یک کلید ورود مناسب برای کاربردهای هم‌چون هدفمند کردن یارانه‌ها، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخابات و سایر خدمات شهروندی با هماهنگی نهادهای ذیربط می‌تواند قابل استفاده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه گفت: کارت ملی هوشمند به عنوان یکی از مقدمات و زیرساخت‌های دولت الکترونیک مطرح است که با استفاده از این کارت در فضای دیجیتال فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب افراد می‌توانند به اطلاعات و خدمات مختلفی از بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در هر زمان و در هر مکانی با کیفیت مناسب دسترسی پیدا کنند.

جودی در پایان اظهار کرد: کارت ملی هوشمند یک کامپیوتر ساده و کوچک است که با اتصال به یک کارت‌خوان،  می‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد که البته اطلاعات درون کارت ملی هوشمند به طور امنی نگهداری می‌شوند که خود کارت از دسترسی‌های غیرمجاز به آن جلوگیری می‌کند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان در پایان گفت: تا پایان سال 91‌،‌ 100 هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر می‌شود و آمادگی کامل را در اجرای این طرح داریم.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول