اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

23 بیمارستان گیلان به سیستم استریل مجهز شدند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تجهیز 23بیمارستان گیلان به سیستم استریل خبر داد و گفت: چهار بیمارستان دیگر در آینده به این سیستم مجهز می‌شوند.

23 بیمارستان گیلان به سیستم استریل مجهز شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن بهبودی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی از سال 63 در استان دایر شد، اظهار کرد: این دانشگاه کار خود را با دانشکده پرستاری و مامایی و سپس پزشکی آغاز کرد.

وی، افتتاح دانشکده مامایی شرق گیلان را در سال 84 عنوان کرد و افزود: احداث دانشکده داروسازی نیز یکی از دانشکده‌های مهم است که با پیگیری وزیر بهداشت و نمایندگان توانسته‌ایم این امر را به نتیجه برسانیم و یکی از مراکز خوب در تربیت دارو سازان است.

این مسئول ساخت بیمارستان پروفسور سمیعی در سایت لاکان رشت و بیمارستان فوق تخصصی 17 شهریور کودکان این شهر را از دیگر اقدام‌های علوم پزشکی استان برشمرد و گفت: ساماندهی اورژانس‌های بیمارستانی یکی از موارد مهم در دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعمیرات اساسی در بخش جراحی، مغز و اعصاب بیمارستان پور سینای رشت را از دیگر اقدام‌های مهم ذکر کرد و یادآور شد: سیستم داخلی فاضلاب بیمارستانی نیز با 300 میلیون تومان اعتبار افتتاح شد.

وی، با اشاره به اینکه سیستم فاضلاب بیمارستانی مورد تایید محیط زیست و کشور است، اذعان کرد: سیستم امحای زباله‌های بیمارستانی که از دغدغه‌های همگان بود در بیشتر بیمارستان‌های استان نصب و راه‌اندازی شد.

بهبودی، با تصریح بر اینکه 23 بیمارستان گیلان به سیستم استریل مجهز شدند، خاطرنشان کرد: چهار بیمارستان دیگر نیز در آینده به این سیستم مجهز می‌شوند.

وی، از ساخت 13 بیمارستان در گیلان خبر داد و یادآور شد: پنج بیمارستان بالای 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌شود تا پایان سال جاری بیمارستان‌ها تجهیز شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به افتتاح 103 خانه بهداشت در استان اشاره کرد و متذکر شد: تاکنون 80 خانه بهداشت افتتاح شده و 12 خانه در آینده به بهره‌برداری می‌رسند و بقیه نیز در دهه فجر امسال افتتاح می‌شوند.

در پایان این مراسم پایگاه اطلاع‌رسانی «وب‌دا» به آدرس webda.gums.ac.ir دانشگاه علوم پزشکی گیلان افتتاح شد.

این پایگاه خبری مستقل بوده و به عنوان مرجع رسمی اعلام اخبار حوزه بهداشت و درمان استان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول