اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

تداوم نسل ماندگار ایرانی/ 17

دولت به جای حمایت از زنان شاغل از زنان خانه‌‌دار حمایت کند

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه درباره سیاست‌های تشویقی دولت نسبت به خانواده‌ها برای ازدیاد جمعیت گفت: دولت باید به جای حمایت از زنان شاغل از زنان خانه‌دار حمایت کند.

دولت به جای حمایت از زنان شاغل از زنان خانه‌‌دار حمایت کند

فروز رجایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: طبق نظر اسلام خانواده بستر مناسب برای سکون و آرامش به حساب می‌آید و مادران نیز وظیفه تربیت فرزندان و حمایت روحی و عاطفی از خانواده خود را دارند. بنابر این اگر زنی بیشتر اوقات خود را در محیط کار و خارج از خانه سپری کند از وظیفه اصلی خود دور شده و  در نتیجه بحران در خانواده و به تبع آن در اجتماع به وجود می‌آید.

وی افزود: هدف ما در افزایش نسل و سیاست‌های افزایش جمعیت، راه‌اندازی کارخانه تولید نسل نیست بلکه تولید نسل باکیفیت و با حفظ ارزش و حریم خانواده‌ها مطرح است. نسل قبل از جمعیت فعلی به خاطر نبودن پدران در خانه و صرف زمان زیاد در محیط کاری برای تامین معاش خانواده، شکاف بین دو نسل را تجربه کرد و در نسل دوم که جمعیت فعلی است مادران نیز از خانه دور هستند. در نتیجه مشکلات روحی و عاطفی در خانواده‌ها ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضور زن در خانواده علاوه بر تاثیرات مثبت روحی و تربیتی از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است خاطرنشان کرد: زنان خانه‌دار برای بسیاری از کارهای خانواده مانند نظافت و تامین غذا فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند که یک و نیم میلیون تومان ارزش اقتصادی دارد. در حالی که اگر آن زنان خانه‌دار  آن کارها را انجام ندهند خانواده باید هزینه آن را بپردازد. بدین ترتیب حضور زن در خانه نوعی کمک اقتصادی به حساب می‌آید.

رجایی‌فر ادامه داد: دولت در سیاست‌های افزایش جمعیت برای حمایت از نظام خانواده باید به زنان خانه‌دار کمک کند. زنان خانه‌دار نیز باید همانند زنان شاغل بیمه شوند تا جایگاه مادران خانه‌دار نیز حفظ شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول