اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

چند نکته برای خرید پوشاک مرغوب

خبرگزاری فارس: با اطلاع یافتن از راهنمای خرید پوشاک می‌توان مرغوب‌ترین کالا را خریداری کرد تا دیگر پرداخت پول بیشتر نشانه خرید کالای مرغوب‌تر نباشد.

چند نکته برای خرید پوشاک مرغوب

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از جام‌جم آنلاین، یکی می‌گوید «هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست»، یکی هم می‌گوید «قیمت بالا نشانه کیفیت نیست»، کدام درست است؟ به نظر ما، بهترین مبنا، افزایش اطلاعات قبل از خرید پوشاک است. برخی از این اطلاعات را در پی بخوانید:

کوک دکمه‌ها و قسمت‌های دوخته شده را بررسی کنید، پوشاک مرغوب کوک‌ها و دوخت‌های دقیق‌تر و محکم‌تری دارند.

به لبه‌ها و بخش‌های تو رفته دقت کنید، ریش‌شدگی، چین‌ و چروک و... نشان‌دهنده نامرغوب بودن آن است، درز وسط پاچه که از فاق تا پایین شلوار، یا از زیربغل تا سر آستین‌های پیراهن ادامه یافته باید نسبتی یکنواخت با خط اتوی پشت و جلو داشته باشد.

دقت کنید که آستر لباس چند بند انگشت بالاتر از لبه انتهایی آن باشد، از داشتن دکمه اضافی، برچسب شستشو و اتوکاری، اطلاعات مربوط به جنس الیاف و محل تولید، اتیکت و آرم تولیدکننده لباس و... مطمئن شوید.

پارچه‌های ضخیم را در مُشت خود مچاله کنید تا امکان چروک‌شدگی یا بازگشت به حالت اولیه را در این البسه تخمین بزنید، نازک‌ها را کمی بکشید تا مطمئن شوید زود پاره نمی‌شود.

مطمئن شوید طرح‌ها و الگوهای چاپ شده پس از شست‌وشو رنگ نمی‌دهند یا رنگشان نمی‌ریزد، به این منظور، به پشت پارچه نگاه کنید، اگر رنگ در الیاف نضج یافته بود امکان ریزش رنگشان کمتر است.

طرح پوشاک دوخته شده با پارچه‌های طرح‌دار باید در تمام قسمت‌ها یکنواخت باشد.

زیپ‌ها را چند بار باز و بسته کنید و از نرم و راحت و بدون گیر حرکت کردن آنها مطمئن شوید، در نظر داشته باشید حتی مارک‌های معروف هم ممکن است پس از مدتی به سمت خوردن نان معروفیت‌شان حرکت کنند، نه شعار معروف برتری کیفیتشان. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول