اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد

کاهش 6 درصدی بودجه آموزش و پرورش گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از کاهش 6 درصدی بودجه استانی آموزش و پرورش در سال جاری در این استان خبر داد.

کاهش 6 درصدی بودجه آموزش و پرورش گیلان

ایوب نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به هوشمندسازی یک‌هزار مدرسه در گیلان اظهار کرد: هوشمندسازی مدرسه‌ها نیاز به حمایت استانی دارد و تاکنون از نظر اعتبارات استانی نگاه خوبی به آموزش و پرورش نشده است.

وی از کاهش 6 درصدی بودجه استانی آموزش و پرورش در سال جاری در گیلان خبر داد و افزود: کاهش اعتبارات استانی سبب نگرانی کارکنان آموزش و پرورش شده است.

نجف‌زاده با بیان اینکه هوشمندسازی یک‌هزار مدرسه در گیلان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: هوشمندسازی مدرسه‌های مذکور نیازمند اجرای مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به گیلان است ضمن اینکه باید از اعتبارات استانی بهره‌مند شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد: حدود 40 درصد هوشمندسازی مدرسه‌های گیلان از طریق آموزش و پرورش با استفاده از اعتبارات ملی انجام شده و هوشمندسازی بقیه مدرسه‌ها در سال تحصیلی جدید به صورت ویژه دیده شده است مشروط براینکه اعتبارات مورد نیاز به‌موقع اختصاص یابد.

 

*1200 کلاس درس آماده اجرای طرح 3 ـ 3 ـ 6 در گیلان است

وی به اجرای طرح 3 ـ 3 ـ 6 آموزش و پرورش در سال جاری اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی، فضا و محتوای کتاب‌های درسی سه اصل مهم در اجرای طرح 3 ـ 3ـ 6 است.

نجف‌زاده مسئولیت تهیه کتاب و محتوای آن را به عهده وزارت آموزش و پرورش دانست و ابراز کرد: کتاب‌های مذکور آماده شده و در حال توزیع است و به‌زودی تحویل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه یک‌هزار و 200 واحد آموزشی ابتدایی در سطح استان داریم، افزود: تعداد 203 کلاس درس برای اجرای طرح 3 ـ 3 ـ 6 در استان ساخته می‌شود و حدود 30 کلاس تیغه‌کشی شده و در مجموع 280 کلاس درس باید برای سال تحصیلی جدید آماده شود.

وی از خرید کلاس‌های پیش‌ساخته توسط اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان خبر داد و اذعان کرد: احداث کلاس‌ها را اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان به عهده دارد.

نجف‌زاده بر تامین یک‌هزار و 200 نفر معلم برای یک‌هزار و 200 کلاس درس در بحث اجرای طرح 3 ـ 3 ـ 6 تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که از بهمن ماه سال گذشته انجام شده، از نظر تامین نیروی انسانی مشکلی نداریم و در بعضی از مناطق حدود 400 نفر از نیروهای رسمی مازاد داریم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول