اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام:

زنبورداران چرامی در بخش تسهیلات حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار چرام گفت: زنبورداری یکی از مشاغل زود بازده و غیر آلاینده بخش کشاورزی است و به همین خاطر زنبورداران چرامی در بخش تسهیلات حمایت می‌شوند.

زنبورداران چرامی در بخش تسهیلات حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، علیرضا نیکروز صبح امروز در نشست با کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: زنبورداری یکی از مشاغل زودبازده و غیر آلاینده بخش کشاورزی است و عسل یکی از فرآورده‌هایی است که نقش تغذیه‌ای و درمانی آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن طبیعتی بکر و دارا بودن مراتع و جنگل‌های انبوه استعداد خوبی در تولید عسل دارد و از معدود استان‌هایی است که برداشت عسل در آن توجیه اقتصادی دارد.

نیکروز با اشاره به نقش زنبور عسل در توسعه و اقتصاد کشور گفت: زنبورداران بازوان اجرایی کشاورزی در توسعه و پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف از جمله صادرات هستند.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با بیان نقش زنبور عسل در افزایش تولید محصولات کشاورزی عنوان داشت: زنبور عسل علاوه بر تولید محصولات گوناگون و اشتغال‌زایی در صنایع مختلف، مهمترین نقش خود را در طبیعت با دخالت در عمل گرده افشانی و افزایش تولید محصولات کشاورزی و احیای محیط زیست ایفا می‌کند.

نیکروز با یادآوری اهمیت زنبور عسل در حفظ و احیای محیط زیست، تاکید کرد: بر همه ما واجب است که در جهت حمایت از این صنعت و آگاه کردن کشاورزان از مزایای آن در راستای بهبود میزان پذیرش و نگهداری کلنی‌های زنبور عسل در مزارع و باغ‌ها، گام برداریم.

فرماندار شهرستان چرام در این نشست با اشاره به طرح فراخوان تسهیلات در جهت توسعه کشاورزی اذعان داشت: جهاد کشاورزی وظیفه دارد به تمام متقاضیانی که تشکیل پرونده داده‌اند اطلاع‌رسانی کرده تا جهت پیگیری کارهای بانکی به بانک عامل مراجعه کنند.

این مسئول خواستار ارسال پرونده شرکت تعاونی بهشهد چرام جهت تصویب به کارگروه استان شد و در این نشست مقرر شد پروانه‌های مربوط به زنبورداری به تعداد 150 کلنی صادر شود.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول