اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد

نقش مهم کانون‌های مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به هجمه‌های دشمن و شبیخون فرهنگی علیه جمهوری اسلامی گفت: کانون‌های مساجد نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی و هجمه‌های دشمن در قبال جوانان و نوجوانان دارند.

نقش مهم کانون‌های مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی خراسانی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد، اظهار داشت: مساجد نقش کلیدی در توسعه امور فرهنگی دارند که لازمه دست یافتن به این مهم حمایت جدی و همه جانبه از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور است.

معاون بازرسی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با تاکید بر لزوم حمایت جدی مسئولان در بحث کانون‌های مساجد، ادامه داد: همواره باید از مساجد که به فرموده امام (ره) سنگرهای ما هستند حفاظت کرد و مقابل هجمه‌های دشمن در این زمینه ایستاد.

حسینی خراسانی با بیان اینکه دشمنان قسم خورده اسلام برنامه‌های قوی و محکمی برای خالی کردن مساجد و انحراف جوانان و نوجوانان ما از این اماکن مقدس دارند، تصریح کرد: کانون‌های مساجد باید بیش از پیش بر فعالیت‌های خود در زمینه‌های فرهنگی هنری، علمی و آموزشی و حتی اسلامی بیفزایند.

معاون بازرسی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اینکه در دولت‌های نهم و دهم شعار مسجد محوری مطرح شد ادامه داد: باید این فرصت را غنیمت شمرد و از مساجد به طور مطلوب و شایسته بهره‌برداری کرد.

حسینی خراسانی، شکل‌گیری و گسترش کانون‌های مساجد را باعث پیوند عمیق وزارت ارشاد با مساجد برشمرد و اظهار امیدواری کرد: زمانی فرا برسد که هر مسجد یک کانون فرهنگی هنری داشته باشد که در آن جوانان پرشور مشغول انجام فعالیت‌های گوناگون فرهنگی هنری باشند.

مدیرکل ارشاد یزد هم در این مراسم به نقش خطیر کانون‌های مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کانون‌های مساجد از اهمیت وی‍ژه‌ای برخوردار هستند.

بهرام عبدالحسینی اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به فعالیت‌های انجام گرفته در زمینه رشد و توسعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان خوشبختانه به لحاظ رشد کیفی و کمی به رتبه خوبی دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی کانون‌های مساجد در کشور نهاد مهمی به شمار می‌روند و محلی است که باید در آن نخبگان را در هر زمینه‌ای پرورش دهیم.

عبدالحسینی تصریح کرد: کار کانون‌های مساجد رونق بخشی به مساجد و توسعه امور فرهنگی است بنابراین نباید به صرف نصب تابلو بر مساجد و افزایش آمار کمی کانون‌ها اکتفا کنیم بلکه باید جوانان و نوجوانان را به مساجد جذب کنیم.

وی یادآور شد: شرایطی که در حال حاضر برای کشور وجود دارد شرایطی است که نیاز به برنامه مقابله‌ای جدی دارد و کشور ما در منطقه فشارهای زیادی را از هر نظر تحمل می‌کند، بر همین اساس ضرورت ایجاب می‌کند تمام برنامه‌های خود را از مساجد آغاز کنیم.

عبدالحسینی همچنین خواستار پررنگ شدن مبحث اوقات فراغت و برنامه‌ریزی برای آن در سطح مساجد شد و افزود: کتابخانه‌های مساجد و سایر فعالیت‌هایی فرهنگی که در این زمینه است باید شدت بیشتر به خود بگیرد.

سرپرست سابق دبیرخانه کانون مساجد یزد هم در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه در بحث اوقات فراغت و برنامه‌ریزی برای جوانان در این زمینه فعالیت خوبی نداشتم، گفت: متاسفانه جوانان از سر بیکاری و بی‌حوصلگی به برخی فعالیت‌ها دست می‌زنند که چندان خوشایند نیست.

علی حکیمیان با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی در این زمینه اظهار امیدواری کرد: مدیریت جدید بتواند با همفکری و تعامل با سایر نهادها اقدامات مفیدی در زمینه اوقات فراغت داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی به جا و منسجم خلاء موجود در دنیای مجازی نیز پر شود و و بهترین برنامه‌ها برای اوقات فراغت جوانان شکل بگیرد.

حکیمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد کانون‌های مساجد استان یزد، افزود: در مدت زمان فعالیتم بر دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد تعداد کانون‌ها را از 70 مورد به 450 مورد رساندیم.

وی ادامه داد: البته از نظر رشد کیفی هم رتبه خوبی را داریم به طوری که در سال گذشته رتبه‌های اول و دوم را در سطح کشور به دست آوردیم.

در این مراسم از تلاش‌های علی حکیمیان تقدیر و محسن رستگاری به‌عنوان سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد معرفی شد.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول