اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

معابر عمومی جامعه باید برای معلولان مناسب‌سازی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان زنجان به وجود 22 هزار معلول و جانباز در سطح استان زنجان اشاره کرد و گفت: ساکن بودن این تعداد معلول و دلایل دیگر مناسب‌سازی معابر عمومی را لازم می‌کند.

معابر عمومی جامعه باید برای معلولان مناسب‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباسعلی خلدی ظهر امروز در جلسه کارگروه امنیت غذایی استان زنجان با اشاره به لزوم هزینه کردن در امور بهداشت و درمان آسیب‌پذیر جامعه اظهار داشت: این هزینه‌ها اگر در امور پیشگیرانه هزینه نشود باید در مرحله بعد که امور درمان محسوب می‌شود، هزینه شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به مشکلات موجود در اقشار آسیب‌پذیر جامعه اشاره کرد و افزود: آنها به دلایلی از جمله داشتن مشکلاتی در تغذیه بیشتر از سایر اقشار نیازمند حمایت هستند.

وی به ثبت اطلاعات 17 هزار معلول در سطح استان زنجان اشاره و تصریح کرد: به این آمار باید آمار جانبازان ساکن در استان را هم اضافه کرد.

خلدی با اشاره به ترانزیت بودن استان زنجان برای بسیاری از استان‌های کشور تاکید کرد: همه این موارد حکایت از رسیدگی بیشتر به اماکن عمومی استان زنجان به ویژه مرکز استان دارد.

وی تاکید کرد: اکثر معابر استان زنجان برای حضور معلولان در سطح شهر زنجان مناسب نیست.

در ادامه این جلسه رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی استان زنجان، سلامت را از اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: طرح غربالگری بانوان سرپرست خانوار در مناطق محروم انجام می‌شود.

وحید محمدیون تعداد بانوان سرپرست خانوار را در سطح شهرهای تابعه استان 3 هزار و 311 نفر اعلام کرد و ادامه داد: این طرح با همکاری بیمارستان‌های استان انجام می‌شود.

وی سرانه انجام طرح غربالگری بانوان مددجوی سرپرست خانوار را 60 هزار تومان اعلام کرد و گفت: مدت زمان لازم برای اجرای این طرح هشت ماه است.

رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی استان زنجان تاکید کرد: اجرای طرح غربالگری زنان سرپرست مددجو در سطح 9 شهر تابعه استان زنجان 200 میلیون ارزیابی شده است.

وی با اشاره به تامین هزینه انجام طرح غربالگری در سطح شهرهای استان زنجان اضافه کرد: نتایج حاصل از اجرای این طرح محرمانه خواهد بود و اجرای آن نیازمند همکاری و هماهنگی بین دو ارگان کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول