اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

تداوم نسل ماندگار ایرانی/۱۸

مسئولان ترس مردم از افزایش فرزندان را از بین ببرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور زنان استانداری قم درباره سیاست‌های افزایش جمعیت گفت:‌ مسئولان باید با فرهنگ‌سازی و روشن‌کردن وضعیت آینده جمعیت، ترس مردم از فرزندآوری را از بین ببرند.

مسئولان ترس مردم از افزایش فرزندان را از بین ببرند

معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: پیگیری اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دلیل علمی و منطقی داشته و ما به جمعیت جوان نیاز داریم و نباید راهی را که اروپایی‌ها طی کرده و به بن‌بست رسیده‌اند، طی کنیم.

وی افزود: یکی از پیامدهای پیر شدن جمعیت کاهش نیروی جوان و نیروی کار و خلاقیت‌ است. وقتی نیروی کار کاهش پیدا کند ما مجبور به وارد کردن نیروهای متخصص از کشورهای دیگر خواهیم بود همانطور که سالهای قبل از انقلاب از کشورهای دیگر پزشک به ایران دعوت می‌کردیم.

این استاد دانشگاه درباره ایجاد بستر و امکانات برای اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت گفت: ما در بحث آمایش سرزمین و منابع جغرافیایی از جمله معادن و زمین‌های کشاورزی امکانات خوبی داریم اما از این امکانات یا به خوبی استفاده نشده و یا اصلا به کار گرفته نمی‌شود.

وی با ذکر این نکته که باید نسبت به تربیت فرزندان و فرزند‌آوری در جامعه فرهنگ‌سازی صورت بگیرد تصریح کرد: فرزند‌آوری، تربیت فرزندان، شیردهی و مسائل مربوط به فرهنگ‌سازی درباره مادر شدن باید به عنوان وظیفه برای مسئولان تلقی شده و ترس از آینده برای بچه‌دار شدن و افزایش فشار اقتصادی در صورت فرزند‌آوری باید در خانواده‌ها از بین برود.

ظهیری ادامه داد: برخی افراد از فضای ایجاد شده سوء استفاده کرده و با نوعی سیاه نمایی آینده جمعیت ایران را با خطر گرسنگی و ایجاد مشکلات اقتصادی در صورت افزایش جمعیت برابر می‌دانند که مسئولان باید نسبت به شفاف‌سازی این فضا اقدام کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول