اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان:

شبکه آب روستایی آبادان فرسوده است

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان گفت: شبکه آب روستایی آبادان فرسوده بوده و جوابگوی نیازهای مردم نیست.

شبکه آب روستایی آبادان فرسوده است

بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان در خصوص وضعیت آب روستاهای این شهرستان اظهار کرد: امسال رقم اعتباری بسیار بالایی را برای آب روستایی در نظر گرفتیم تا مشکلات آب در برخی روستاها مرتفع شود.

وی افزود: در خصوص آب روستایی بر روی سه محور برنامه‌ریزی شده که شامل مسیر کشتارگاه تا مینوحی، مسیر تنگه‌ها و همچنین اصلاح شبکه است.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اینکه سرانه روزانه توزیع آب برای هر نفر در شهر 150 لیتر و در روستا 200 لیتر است، اضافه کرد: هم‌اکنون آب مورد نیاز مردم آبادان از دو منبع اصلی که شامل بهمنشیر و طرح غدیر است، تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: آب در منطقه وجود دارد اما وجود برخی موارد چون آبیاری اراضی کشاورزی و نخیلات با آب آشامیدنی سبب کمبود آب شرب در مناطق می‌شود.

ایلخاص‌زاده خاطر نشان کرد: البته در این راستا با تأمین اعتبار و برنامه‌ریزی، اقداماتی مؤثر در دستور کار داشته که امیدواریم با حمایت مردم بیش از پیش محقق شود.

معاون استاندار خوزستان با بیان اینکه میزان آب دریافتی از طرح غدیر باید 90 هزار متر مکعب باشد، اما در بهترین حالت میزان آب دریافتی از طرح غدیر 70 تا 75 هزار مترمکعب است، افزود: در نتیجه مابقی آب مورد نیاز و همچنین کسری آب طرح غدیر نیز از بهمنشیر تأمین می‌شود، این در حالی است که شرکت کشت و صنعت نیشکر نیز از آب این رودخانه بهره‌برداری می‌کند.

وی همچنین عنوان کرد: با توضیح همه این موارد باید در مجموع گفت که شبکه آب روستایی آبادان فرسوده است و جوابگوی نیازهای مردم نیست.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول