اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران مازندران:

زنبورداران به دلیل نبود نقدینگی اصل سرمایه‌شان را فروختند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه زنبورداران مازندران گفت: زنبوردار به دلیل نبود نقدینگی و برای پیش‌بردن امرار معاش زندگی اصل سرمایه زنبورستان را فروخته که این مشکل با ارایه تسهیلات ارزان قیمت قابل حل بود.

زنبورداران به دلیل نبود نقدینگی اصل سرمایه‌شان را فروختند

سید محی‌الدین میرمحمدی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: صادرات کلنی زنبور عسل فقط در زمان مناسب یک مزیت محسوب می‌شود و باید مازاد آن فروخته شود.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران مازندران ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت را بهترین زمان برای فروش کندو عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: فروش کلنی زنبور عسل در همه سال‌ها بوده اما امسال کلنی زنبور عسل در زمان تولید عسل (انتهای اردیبهشت تا شهریور) فروخته شده که موقع عسل‌دهی است و این مسئله موجب بروز ضرر است.

وی اضافه کرد: زنبوردار به دلیل نبود نقدینگی و برای پیش‌بردن امرار معاش زندگی اصل سرمایه زنبورستان را فروخته که این مشکل با ارایه تسهیلات ارزان قیمت قابل حل بود.

این مسئول با بیان اینکه زنبورداری در مازندران از استعداد بالایی برخوردار است، تصریح کرد: مازندران به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی و اقلیم و پوشش گیاهی مناسب و نیروی انسانی زمینه تولید دو برابر کلنی را دارد.

میرمحمدی بیان داشت: با توجه به اینکه اعتبار خوبی به بخش کشاورزی استان داده شده، اما اعتباری که به بخش کشاورزی داده می‌شود بسیار ناچیز است و نگاه مسئولان به این موجود ریزپر خاصیت که می‌تواند به اشتغال کمک کند، بسیار ناچیز است.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران مازندران تاکید کرد: اتحادیه زنبورداران این آمادگی را دارد با معرفی زنبورداران دریافت تسهیلات از هرگونه انحراف در تسهیلات جلوگیری کند و از طرح آنان دفاع کند.

به گزارش فارس، مازندران با 346 هزار کلنی زنبور عسل 2 هزار و 500  تن عسل تولید می‌کند که موجب اشتغال 4 هزار و 500 نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول