اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دادستان نظامی اسرائیل «اشکنازی» را به بازجویی تهدید کرد

خبرگزاری فارس: دادستان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی طی نامه‌ای مکتوب به مشاور قضایی دولت از وی خواست تا تحقیقات از «گابی اشکنازی» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش به اتهام دست داشتن در قضیه معروف «سند هرباز» به عمل آورد.

دادستان نظامی اسرائیل «اشکنازی» را به بازجویی تهدید کرد

به گزارش، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که سرگرد«دانی عفرونی» در نامه‌ای به «یهودا فاینشطاین» از وی خواست تا به عنوان بخشی از تحقیقاتی که با «ایرز وینر» نظامی سابق در قضیه سند هرباز بعمل می‌آید از اشکنازی نیز به عنوان یکی از مظنونین تحقیقات انجام شود.

دادستان کل نظامی رژیم صهیونیستی در نامه خود تهدید کرد که چنانچه مشاور قضایی دولت با درخواست تحقیق از اشکنازی همکاری نکند دادستان نظامی خود اقدام به احضار اشکنازی و بازجویی از وی خواهد کرد.

بر اساس این نامه دادستان نظامی به اشکنازی و وینر دستیار وی اتهاماتی نظیر فریبکاری و خیانت به امانت و رفتار بر خلاف اصول و قوانین ویژه افسران وارد کرده است.

دادستان نظامی همچنین این دو نفر را به دست داشتن در قضیه سند هرباز متهم کرده است. سند هرباز نامه جعلی است که دو سال پیش به طور گسترده در میان فرماندهان ارتش پخش شد و هدف از آن بدنام کردن ژنرال اشکنازی برای ممانعت از تمدید دوره ریاست وی به مدت یکسال دیگر در ستاد مشترک ارتش و بدنام کردن تعدادی دیگر از فرماندهان ارتش به منظور تضمین تعیین ژنرال «یواف گالانت» به عنوان جانشین اشکنازی بود اما بعدها مشخص شد کسی که این نامه را تنظیم کرده است فردی به نام «بوعاز هرباز» از نزدیکان اشکنازی بوده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول