اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

طبیب‌زاده در گفت‌وگو با فارس:

حضور بان‌کی‌مون در ایران ناشی از شکست دیپلماسی آمریکاست

خبرگزاری فارس: نماینده تهران در مجلس، حضور بان‌کی‌مون در اجلاس عدم تعهد در تهران را ناشی از شکست دیپلماسی آمریکا در منطقه دانست.

حضور بان‌کی‌مون در ایران ناشی از شکست دیپلماسی آمریکاست

زهره طبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به اولتیماتوم آمریکا در سقوط سوریه و ثبات ایجاد شده در این کشور افزود: عملکرد دولت سوریه در پاکسازی عملیات تروریستی به دلیل نقش‌آفرینی و حمایت کامل ایران بوده و همین امر باعث شده که آمریکا باور کند که دیگر قادر به مقابله با قدرت ایران در منطقه به عنوان یک کشور برتر نیست.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند نقش ایران در مناسبات منطقه را نادیده بگیرد، خاطرنشان کرد: حضور 120 کشور در اجلاس تهران علی رغم به کارگیری موضع تهاجمی آمریکا در قبال اجلاس سران جنبش عدم تعهد و ارسال پیام به کشورها برای عدم حضور در این اجلاس، عقب‌نشینی آمریکا و همپیمانش در صحنه بین‌المللی و نقش مقتدرانه ایران را به عینیت می‌رساند.

 طبیب‌زاده همچنین درباره حضور دبیرکل سازمان ملل در اجلاس عدم تعهد تهران اظهار داشت: حضور بان‌کی‌مون در تهران به دلیل عقب‌نشینی آمریکا و همپیمانانش از مواضع خودشان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این حضور بان کی مون ناشی از شکست دیپلماسی آمریکا در منطقه است و وی باید به مطالبات 120 کشور جهان که عدم یکجانبه‌گرایی و احترام به حاکمیت و استقلال سیاسی کشورهاست را مد نظر قرار دهد.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: وظیفه سازمان ملل و در رأس آن بان ‌کی‌ مون دفاع از مطالبات واقعی حقوق بشر است و وی باید خواسته‌های به حق ملت‌ها را به سازمان ملل و سایر دستگاه‌های تابعه برساند.

وی در پایان یادآور شد: مطالبه دموکراسی و مردم‌سالاری مشروع، عدم اعزام تروریست‌ها به کشورهای مستقل و دخالت در استقلال سیاسی آنها و احقاق حقوق مردم فلسطین به عنوان مهم‌ترین خواسته اعضای جنبش عدم تعهد مواردی است که دبیرکل سازمان ملل باید پاسخگوی آنها باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول