اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌‌رضوی:

بهترین موزه دفاع مقدس دنیا در خراسان‌رضوی احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: ‌به مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کرده‌ام که پیش‌بینی ساخت بهترین موزه دفاع مقدس دنیا را در این استان انجام دهند و ما هم قول می‌دهیم در تامین بودجه کمک کنیم‌.

بهترین موزه دفاع مقدس دنیا در خراسان‌رضوی احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی صبح امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در محل دفتر استاندار خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: افتخار ما به شهداست و امروز پس از سال‌ها با نگاه به اوضاع کشور متوجه صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره اهمیت جایگاه شهدا می‌شویم.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: نظام سلطه هیچ‌گاه به رعایت حقوق بشر پایبند نبوده است اما از این ابزار برای منافع خودش علیه دیگران استفاده می‎کند.

صلاحی با بیان اینکه آرامش امروز خود را مدیون شهدا هستیم، تصریح کرد: شهدا و رزمندگان ما در دفاع مقدس ضربه شصت محکمی به دشمن نشان دادند که تا به امروز آنان جرأت دست‌اندازی به کشور ما را پیدا نکرده‌اند و مردم در آرامش به امور اقتصادی و علمی می‌پردازند.

وی افزود: اما در این میان سلطه‌گران هنوز سر عقل نیامده‌اند و به معاهدات بین‌المللی پایبند نیستند و دراین راستا با نگاهی به اتفاقات پیرامون ما در دنیا متوجه اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شویم.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: امروز ترویج فرهنگ شهادت مهم‌تر از پرداختن به شهدا و همچنین اهمیت پرداختن به فرهنگ ایثار بالاتر از پرداختن به خود ایثارگران است که البته شهدا و ایثارگران نمادها و مصداق‌های فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

وی افزود: این فرهنگ ایثار و شهادت است که بر تن نظام سلطه لرزه می‌اندازد و به همین خاطر همیشه باید مردم را آماده نگه داریم و ما وظیفه داریم نسل جوان را مدافع انقلاب بار بیاوریم و انجام این کار به تنهایی توسط آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست.

صلاحی با اشاره به فعالیت‌های هنری شهرداری مشهد و ساخت نماد‌های شهری تصریح کرد: شهرداری مشهد در هر سال یک سردیس شکیل و بزرگ در مکانی مناسب از شهدای برجسته استان، در مشهد ساخته و نصب کند تا در دید همگان باشد.

استاندار خراسان‌رضوی همچنین در پاسخ به پیشنهاد یکی از اعضای ستاد مبنی بر ایجاد نمایشگاه دائمی دفاع مقدس در مشهد به پروژه نیمه‌کاره این موزه در بوستان کوهسنگی مشهد اشاره کرد و گفت: ابتدا برای ادامه ساخت این موزه با بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس توافق کردیم که کار را آغاز کنند تا ما 2 میلیارد تومان نقداً به این پروژه کمک کنیم اما پس از شش ماه اعلام کردند که بر اساس ضوابط باید سند مالکیت زمین پروژه متعلق به این بنیاد باشد، در حالی که برای مجتمع آیه‌ها این چنین نیست و سند آن متعلق به آستان قدس است.

وی افزود: به مدیران بنیاد اعلام کرده‌ام که پیش‌بینی ساخت بهترین موزه دفاع مقدس دنیا را انجام دهند و ما هم قول می‌دهیم در تامین بودجه کمک کنیم و اگر کار ساخت این موزه از همین امروز آغاز شود، از بودجه امسال مقداری کمک خواهیم کرد، ضمن اینکه از رئیس‌جمهور نیز خواهم خواست که به ساخت موزه کمک کند.

وی ادامه داد: اگر بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کار ساخت موزه را شروع کند، قول می‌دهم که به اندازه 5 سال گذشته به ساخت این پروژه کمک کنم.

صلاحی در ادامه با اشاره به مصاحبه یکی از اعضای شورای شهر مشهد در یکی از رسانه‌های استان تصریح کرد: یکی از اعضای شورای شهر گفته بود که به جای هزینه کردن بودجه زیارت در چاپ پوستر، این پول را در مدیریت شهر هزینه کنند که این اظهارات ناشی از بی‌اطلاعی است.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: تا امروز یک ریال از بودجه زیارت صرف هزینه چاپ پوستر نشده است اما در مقابل 35 میلیارد تومان به شهرداری اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: 11 میلیارد تومان برای ساخت اقامتگاه ارزان قیمت، 12 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و 3 میلیارد تومان هم برای ساخت سرویس بهداشتی در اطراف حرم به شهرداری اختصاص دادیم که با توجه به تعلل شهرداری در این کار دیوان محاسبات با توجه به پایان سال مالی حساسیتی به این بودجه نشان داد.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: هیچ‌گاه به مصاحبه‌ها پاسخ نداده‌ام اما چون در هفته دولت هستیم و نمی‌خواهم حق دولت ضایع شود، به این اظهارت که از روی بی‌اطلاعی بود، جواب دادم.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول