اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان:

486 میلیارد ریال پروژه‌های برقی در مازندران و گلستان بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: در هفته دولت امسال در دو استان مازندران و گلستان، 12 پروژه با هزینه 486 میلیارد و 128 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار داده است.

486 میلیارد ریال پروژه‌های برقی در مازندران و گلستان بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، عصر امروز با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، مدیرعامل توزیع برق غرب استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، ایستگاه 20/63 کیلو ولتی سی سنگان نوشهر به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان درباره اهداف مهم پروژه ایستگاه 20/63 کیلوولتی سی سنگان اظهار داشت: تامین برق مورد نیاز شهرستان نوشهر، تعدیل بارگذاری ایستگاه‌های 20/63 کیلو ولت مجاور، کاهش تلفات شبکه فوق توزیع و توزیع، بهبود ولتاژ مشترکان بخشی از شهرستان نوشهر و تامین برق مستمر و مطمئن شهرستان نوشهر از اهداف اصلی این طرح است.

حسین افضلی اعتبار این پروژه را 40 میلیارد و 492 میلیون ریال اعلام کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در هفته دولت امسال 12 پروژه با هزینه 486  میلیارد و 128 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار داده است، گفت: از این پروژه‌ها 5 پروژه با هزینه 275 میلیارد و 560 میلیون ریال برای استان مازندران و 7 پروژه با اعتبار 211 میلیارد و 568 میلیون ریال نیز به استان گلستان اختصاص یافت.

افضلی درباره ویژگی‌های احداث این پروژه‌ها خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت ایستگاه 570 مگاولت آمپر و اضافه شدن  مدار طول‌خطوط انتقال و فوق توزیع 241 کیلومتر  با احداث و بهره‌برداری از این پروژه‌ها محقق می‌شود.

وی بیان داشت: ظرفیت مصرف برق دو استان گلستان و مازندران 3 هزار و 250 مگاوات است که پیک مصرفی این دو استان در سال جاری 2 هزار و 840 مگاوات بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این دو استان انرژی برق مصرفی که صرف تولید می‌شود بسیار جزیی است، گفت: اگر انرژی برق صرف تولید شود موجب حل مشکلات اقتصادی شده و اشتغال را به همراه دارد، اما این مصرف بیشتر صرف استفاده از مصارف خانگی یا تجاری می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان تصریح کرد: با اینکه مصرف برق در این دو استان بسیار بالا بود در سال جاری مشکل خاموشی جزء در دو منطقه دابودشت نداشتیم.

فرماندار نوشهر نیز در این مراسم احداث این ایستگاه را نعمتی بزرگ برای مردم شهرستان نوشهر عنوان کرد و گفت: باید برای مصرف برق و بهره‌برداری درست از آن فرهنگ‌سازی درست صورت پذیرد.

محمدعلی قمی اویلی اظهار داشت: جمعیت ثابت بیش از 120 هزار نفری و جمعیت شناوری چندبرابر آن در نوشهر موجب شد تا در پاره‌ای از اوقات با نوسانات برق و افت فشار مواجه شویم.

وی گفت: با احداث این ایستگاه شاهد برطرف‌شدن مشکل کمبود و نوسان برق خواهیم بود و می‌توانیم شاهد زندگی بهتر و آسان‌تر مردم شهرستان نوشهر باشیم.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول