اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر گرگان:

مدرکی برای لغو بودجه موزه دفاع مقدس گرگان ارائه نشده است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: هیچ مدرکی برای لغو بودجه موزه دفاع مقدس در نهارخوران ارائه نشده است.

مدرکی برای لغو بودجه موزه دفاع مقدس گرگان ارائه نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مناقشه بر سر ساخت موزه دفاع مقدس ماه‎هاست که تیتر اول رسانه‎های گلستان قرار گرفته و حتی کار به جایی رسید که بعضی از این مسئله و اختلاف پیش آمده سوءاستفاده و به نفع خود به داوری پرداختند.

ساخت موزه دفاع مقدس در نهارخوران مخالفان و موافقانی را به همراه داشته است اما این مسئله در حدی حاد نبود که بخواهد تبدیل به یک مناقشه شود ولی متاسفانه برخی به اسم طرفداری از محیط زیست این مسئله را تبدیل به یک موضوع سیاسی ساخته و تلاش داشتند با گل‌آلود کردن آب به دنبال ماهی باشند.

ساخت این موزه به نوعی ترویج فرهنگ شهادت را تداعی می‌کند و برای نسل‎های آینده، یک نوع سرمشق‌سازی است.

همه تلاش دشمنان این است که روحیه شهادت‌طلبی را در بین ملت کمرنگ کند برای همین در ماجرای ساخت موزه دفاع مقدس به نوعی چند وجهی عمل می‌کنند، یکی اینکه می‎خواهند به بهانه تخریب جنگل مردم را مقابل نظام قرار بدهند و دیگر اینکه ساخت موزه به ضرر حاکمان ظلم و جور دنیاست، هدف دشمن فراموشی دوران دفاع مقدس و رشادت‎های ملت ماست.

برای خاتمه این مناقشه و کشیدن خط بطلان بر تفکرات همه کسانی که گمان کرده‎اند می‎توانند با مواضع اینچنین تفرقه و دشمنی را در بین این مردم به وجود آورند و در قالب دفاع و داوری به آن دامن بزنند تصمیم گرفتیم تا مصاحبه‌ای با ذبیح‌الله میقانی عضو شورای شهر اسلامی گرگان داشته باشیم.

آنچه می‌خوانیم ماحصل این گفت‌وگو است:

این عضو شورای شهر گرگان با بیان اینکه علاقه دارم به ساخت پروژه موزه دفاع مقدس در نهارخوران کمک کنم گفت: نخستین چیزی که می‎توا‎ن در این خصوص به آن استناد کرد این است که با ارزش‎ترین سرمایه برای هر انسان زنده بودن است و ساخت این موزه نماد انسان‎هایی است که از با ارزش‎ترین سرمایه زندگی خود برای آرمان‎های این نظام دست شستند و به ندای رهبر خود لبیک گفتند تا انقلاب و اسلام پایدار بماند و هیچ کس در این مورد شکی ندارد.

از طرف دیگر حفظ و صیانت از منابع طبیعی یکی از واجبات دینی ماست و مقام معظم رهبری تاکید داشتند حفاظت از محیط زیست، جنگل‎ها و منابع طبیعی و فراهم کردن فضایی سالم و با طراوت برای زندگی از اساسی‎ترین وظایف است که مسئولان باید آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

اما با همه این صحبت‎ها نمی‌توان موزه دفاع مقدس را رد کرد و باید برای اشاعه فرهنگ شهادت تلاش کرد.

کارکنان و سازمان‎های مختلفی در آن مکان ساخت و ساز داشته‎اند اما هیچ کدام آنها در این منطقه بستر فرهنگی را مهیا نساخته‎اند حتی شهرداری و در واقع ساخت موزه دفاع مقدس بستر فرهنگی مناسبی را در این محیط فراهم خواهد کرد و ما از این مسئله بسیار خرسند هستیم.

برخی از لغو بودجه موزه دفاع مقدس خبر دادند آیا چنین چیزی صحت دارد؟‌

چنین چیزی صحت ندارد و تاکنون مدرکی دال بر این موضوع ارائه نشده و از تمام کسانی که می‎گویند بودجه دفاع مقدس لغو شده می‎خواهم که مدرک خود را یا از طریق نشریات یا به نحوه دیگر ارائه دهند.

برخی ادعا دارند ساخت این پروژه غیرقانونی است نظر شما در این مورد چیست؟

فکر نمی‎کنم کار غیرقانونی انجام شده باشد و اگر چند درخت قطع شده مطمئنا قبل از آن مجوزهای لازم از منابع طبیعی اخذ و کاملا قانونی مسائل را پیش برده است.

نظر شما در مورد ساخت این موزه در نهارخوران گرگان چیست؟

در اکثر کشورهای آسیای میانه و دیگر کشورها نماد رشادت‎ها و ایثارگری‎های مردمان خود را در بهترین نقاط  کشور خود قرار داده‎اند مثلا در کشور مالزی حتی برای ساخت نمادی از ارزش‎های جنگ، ده‎ها هکتار جنگل را از بین ‎برده است!

این پروژه از آنجایی که بار فرهنگی دارد می‎تواند بستر مناسبی را در بهترین مکان تفرجی شهر گرگان ایجاد کند.

همانطور که شاهد هستیم این مکان در حال حاضر پاتوقی شده برای قلیان کشیدن و مسائل دیگر اما کسی در این مورد حرفی نمی‎زند با وجود اینکه این مسائل مستقیما به جان آنها لطمه می‎زند و موضوعات اخلاقی مختلفی را به وجود خواهد آورد کسی سخن به اعتراض نگشوده و چگونه است که برای مهیا ساختن یک بستر فرهنگی مناسب در آن محیط که در آینده ثمرات بسیاری را برای ما به همراه خواهد داشت اینچنین بلوا می‎کنیم و هیاهو به پا کرده‎ایم ارزش قطع چند درخت آیا با ارزش جان و زندگی جوانان ما یکی است شاید قطع یک درخت آسیب باشد اما ثمراتی که ساخت این موزه به همراه خواهد داشت این آسیب را بسیار کمرنگ جلوه خواهد داد.

چرا امروز رسانه‎های بیگانه باید به این مسئله دامن بزنند اگر مشکلی هم وجود دارد کاملا یک مسئله داخلی و سازمانی است.

=========

هنگامه خاندوزی

============

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول