اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم:

باغ موزه دفاع مقدس قطب سوم فرهنگی گردشگری قم خواهد شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم احداث باغ موزه دفاع مقدس را ایجاد سومین قطب فرهنگی گردشگری پس از حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران ذکر کرد.

باغ موزه دفاع مقدس قطب سوم فرهنگی گردشگری قم خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مهدی کربلایی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث پارک موزه دفاع مقدس که هم‌زمان با هفته دولت با حضور استاندار، نمایندگان مجلس، معاونین استاندار و جمعی از مدیران و مسئولین استان در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، در سخنانی به تبیین اهداف احداث پارک موزه دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: پارک موزه دفاع مقدس بهترین مکانی است که می‌توان با شیوه‌های نوین و هنری، حضور و تأثیر قشرهای مختلف و سازمان، نهادها و یگان‌های رزم در دفاع مقدس را به صورت مستند و مصور در معرض دید و قضاوت همگان قرار داد.

وی با بیان اینکه دغدغه احداث پارک موزه از چند سال قبل در ذهن فرماندهان و مسئولان شهر بوده است و در این مدت هر کدام از استانداران که در این استان بر سر کار آمدند نیز نسبت به این موضوع حساسیت نشان دادند افزود: پس از پیگیری‌های مستمر، شورایی متشکل از برخی پدران شهدا از جمله زنده یاد پدر شهیدان زین‌الدین تشکیل شد و با پیگیری این شورا پنج هکتار زمین حد فاصل بلوار شهید آوینی و بلوار شهید مغنیه برای احداث این پارک موزه اختصاص یافت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به مشکلات پیش روی این پروژه در خصوص تأمین اعتبار مورد نیاز ابراز کرد: خوشبختانه طی پیگیری که در خصوص تأمین بودجه به عمل آمد، مبلغ 40 میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رهبری برای مطالعه و احداث این باغ موزه در نظر گرفته شد و در جلسه هیئت وزیران توسط معاون اول رئیس جمهور این بودجه به طرح مذکور اختصاص یافت.

کربلایی افزود: در این راستا جلسه‌ای نیز با معاونت راهبردی دفتر ریاست جمهوری در خصوص کمبود بودجه در کمیسیون ماده 32 برگزار شد که در این جلسه بودجه این طرح به 70 میلیارد ریال افزایش یافت.

وی با بیان اینکه طرح احداث باغ موزه در دستور کار بنیاد در 30 استان کشور است ابراز داشت: در بسیاری از استان‌ها این پروژه در حال طی مراحل مطالعه تا بهره‌برداری قرار دارد و در قم نیز این پروژه در موقعیت مکانی خوبی واقع شده که احداث آن در کنار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران می‌تواند به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری پذیرای مردم شریف قم و زائران و گردشگران این شهر باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با بیان اینکه تا امروز حدود 100 هزار سند در قالب‌های مختلف از آثار دفاع مقدس جمع‌آوری شده است خاطر نشان کرد: این اسناد در خانه‌ها و برخی ادارات در حال از بین رفتن است و باغ موزه دفاع مقدس می‌تواند مکان مناسبی برای حفظ و صیانت از این آثار باشد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول