اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گو با فارس مطرح شد

‌‌شمال همچنان مقصد مسافران در تعطیلات/ رکورد سفر به ساری شکسته شد

خبرگزاری فارس: سخنگو و مسئول روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران جاده را بخشی از سفر دانست و تاکید کرد: ‌‌شمال کشور همچنان مقصد مسافران در تعطیلات است.

‌‌شمال همچنان مقصد مسافران در تعطیلات/ رکورد سفر به ساری شکسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی مازندران، سیدحمید حسینی بیان داشت: در حال حاضر سالانه از 350 میلیون سفر در کل کشور 250 میلیون آنها جاده‌ای است.

وی تصریح کرد:  توجه به چنین حجم سفری نمایانگر یک استعداد قوی است که می‌توان حتی در طول مسیر و خود جاده‌ها از آن بهره‌های فراوان گرفت اما این که هدف از سفر تنها رسیدن به مقصد نیست اصلی پذیرفته شده برای همگان است مساله مهمی که در سفر رخ می‌دهد در خود سفر نهفته است سفر یک اتفاق، جابه‌جایی و پویایی است که می‌توان جاده را بخش اصلی ماجرا در فرآیند سفر به شمار آورد.

مسئول روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران تصریح کرد: می‌گویند گاهی مسیر از مقصد دلپذیرتر است. می‌گویند گاهی راه طوری افسونت می‌کند که ترجیح می‌دهی کش بیاید. تمام نشود و تو را تا مقصد نرساند.

وی بیان داشت: به خودمان بستگی دارد جاده‌ها را یک‌بار مصرف ببینیم یا جاذبه‌ای برای گردشگران به خودمان بستگی دارد طوری رفتار کنیم که این مسیرها خوش‌تر از مقصد شوند یا رنجی شوند با خمیازه طولانی و صحنه‌های هراس‌انگیز.

مسئول روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران اضافه کرد: این ما هستیم که می‌توانیم جاده‌ها را دل‌انگیز و پرخاطره کنیم یا زباله بارانش کنیم و حتی به وحوش حاشیه‌اش هم رحم نکنیم و چنان در آن برانیم که حادثه‌ای ناخوش برای خود یا دیگران رقم بزنیم.

وی گفت: جاده یعنی راهی که تو را روی دوش می‌گیرد تا برساند به مقصد و بعد غربتت را مثل یخ ذره ذره آب می‌کند. جاده خط خاکستری است که خط می‌کشد روی شانه سبز جنگل، روی ماسه‌های درخشان حاشیه دریا.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول