اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد

رشد 10 برابری صدور پروانه اکتشاف معدن در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از صدور 10 فقره پروانه اکتشاف معدن در استان خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با سال گذشته رشد 10 برابری را نشان می‎دهد.

رشد 10 برابری صدور پروانه اکتشاف معدن در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ناصر فخرموحدی در جمع مدیران ادارات صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اظهار داشت: بهبود رتبه صنعتی استان در تعداد پروانه‎های صنعتی صادره از رتبه 20 به 16 و در میزان اشتغال از رتبه 20 به 17 کشوری بوده است.

وی از صدور 293 هزار تن کالا به ارزش 94 میلیون دلار از استان در بازه زمانی چهار ماه ابتدای سال جاری خبر داد و یادآور شد: این آمار نشان‎دهنده رشد 316 درصدی از لحاظ وزن و رشد 88 درصدی از نظر ارزش دلاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: پنج فقره مجوز برداشت شن و ماسه در استان صادر شده و این عدد رشد پنج برابری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‎دهد.

فخرموحدی با بیان اینکه در حال حاضر 834 فقره پروانه‎ بهره‎برداری صنعتی با سرمایه‎گذاری 925 میلیارد تومان در استان وجود دارد افزود: در این بخش بیش از 19 هزار اشتغال تثبیت شده فراهم شده است.

وی در خصوص پروانه‎های بهره‎برداری صادره در سال جاری گفت: 30 فقره پروانه با سرمایه‎گذاری 32 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 279 نفر صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: واحدهای صنعتی با اشتغال کمتر از 50 نفر با شاخص 757 فقره و سرمایه‎گذاری 446 میلیارد تومان، اشتغال‌زایی 107 هزار و 84 نفر را ایجاد کرده است.

به گفته فخرموحدی، واحدهای صنعتی با اشتغال 50 تا 100 نفر نیز با 45 فقره و سرمایه‎گذاری 118 میلیارد تومان، اشتغال سه هزار نفر را به دنبال داشته است.

وی در خصوص واحدهای صنعتی با اشتغال 100 نفر به بالا اظهار داشت: در این راستا 32 فقره مجوز با سرمایه‎گذاری 360 میلیارد تومان و اشتغال 5 هزار و 328 نفر صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه 952 فقره جواز تاسیس صنعتی معتبر در گلستان وجود دارد خاطر نشان کرد: این میزان جواز با سرمایه‎گذاری 4 هزار و 600 میلیارد تومان بوده که اگر به مرحله ظهور برسد بالای 27 هزار شغل را در استان ساماندهی می‎کند.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول