اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرخانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان خبر داد

چاپ کتاب سال کاریکاتور اصفهان در آینده نزدیک

خبرگزاری فارس: مدیرخانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان از چاپ کتاب سال کاریکاتور اصفهان که شامل 200 آثر از 121 کاریکاتوریست اصفهانی است، خبر داد.

چاپ کتاب سال کاریکاتور اصفهان در آینده نزدیک

پیام پورفلاح، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه اصفهان رتبه نخست تعداد کاریکاتوریست‌های متشکل را در سطح کشور دارد، اظهار کرد: خانه کاریکاتور اصفهان بیش از 100 هنرمند کاریکاتوریست را به دور یکدیگر جمع کرده است که این موضوع در هیچ کدام از دیگر شهرهای کشور دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه انجمن کاریکاتور اصفهان از جمله تشکل‌های قدیمی کاریکاتور ایران است، درباره وضعیت کاریکاتور اصفهان تاکید کرد: نخستین انجمن تاسیس شده کاریکاتور ایران در سال 78 در اصفهان تشکیل شد و پس از آن خانه کاریکاتور اصفهان از اعضای این انجمن در سال 83 شکل گرفت.

مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری با بیان اینکه سطح کیفی و کمی آثار کاریکاتور اصفهان در چند سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته است، ادامه داد: تعدادی از شهرهای ایران مانند همدان، خوزستان و شهرهای دیگر کاریکاتوریست‌های مطرحی در سطح کشور دارند و اصفهان از جمله این شهرها است.

وی با اشاره به اینکه کاریکاتور اصفهان  آینده درخشانی در پیش رو دارد، تصریح کرد: کاریکاتور اصفهان روز به روز در حال پیشرفت است که این موضوع را می‌توان از تعداد جوایز در جشنواره‌های داخلی و خارجی و حجم تولید آثار کار مطبوعاتی دریافت، چرا که در سطح کشور در کمتر شهری، این حجم کار مطبوعاتی وجود دارد.

پور فلاح اضافه کرد: به تازگی شش جایزه جشنواره مطبوعات کاریکاتور به بچه‌های خانه کاریکاتور تعلق گرفت که نوید بخش آینده‌ای درخشان برای کاریکاتوریست‌های اصفهان است.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی کتاب اصفهان دو گفت: این کتاب مجموعه‌ای از آثار طنزآوران اصفهانی است که برای نخستین بار توسط دفتر طنز حوزه هنری استان اصفهان جمع‌آوری شده است.

مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری ادامه داد: از سال 85 در خانه طنز حوزه هنری حلقه‌ای با نام حلقه طنز نصف جهان تشکیل داده‌ایم که هر ماه طنزپردازان اصفهانی در آن شرکت می‌کنند و این کتاب حاصل این جلسات است.

وی تصریح کرد: این کتاب در 100صفحه شامل آثار 42 نفر از طنزپردازان اصفهانی است که قالب‌های متفاوت طنز مکتوب مانند نثر، شعر، داستان کوتاه، کاریکاتور و موارد دیگر را در بردارد.

پورفلاح با اشاره به مشکلات چاپ کتاب‌های طنز و کاریکاتور تصریح کرد: کتاب اصفهان دو در سال 89 تولید شده و با وجود اینکه تنها 104 صفحه دارد انتشار آن یک سال به طول انجامید که بخشی از آن به دلیل چرخه دشوار کارهای اداری بود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول