اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک تحلیل‌گر امور اجتماعی رسانه‎های جمعی:

فیلم‌های خشونت‌آمیز هالیوود دوبله فارسی نشود

خبرگزاری فارس: تحلیل‌گر امور اجتماعی رسانه‎های جمعی گفت: تولید و انتشار فیلم‌های خشونت‌آمیز توسط هالیوود روند روبه رشدی دارد، به همین علت باید انتشار این فیلم‌ها در ایران تحریم و از دوبله فارسی آنها امتناع شود.

فیلم‌های خشونت‌آمیز هالیوود دوبله فارسی نشود

رضا ادیب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در چند سال اخیر تولید فیلم‌های خشونت آمیز توسط هالیوود رو به رشد بوده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کارشناسان معتقدند که هالیوود یکی از مهم‌ترین ابزارهای دولت آمریکا برای پیشبرد سیاست‌های خود در روابط بین‌الملل است، اما برخی از این فیلم‌ها به صورت دوبله فارسی در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می‌گیرد که توزیع بازی‌های رایانه‌ای خشونت‌آمیز نیز از این امر مستثنی نیست.

وی در خصوص روند روبه رشد تولید فیلم‌های خشونت‌آمیز و توزیع آن در ایران گفت: کودکان و نوجوانان بخش مهم و با ارزش جمعیت اکثر نقاط جهان را تشکیل می‎دهند و از سویی رسانه‎های جمعی بر کودکان و نوجوانان نقش غیرقابل انکاری دارند.

این تحلیل‌گر امور اجتماعی رسانه‎های جمعی با بیان اینکه هر جامعه‎ای و در هر شرایطی توان شکوفاسازی استعدادهای انسانیِ بشر را ندارد، بیان کرد:  جامعه‎ای می‎تواند زمینه پیدایش رفتارهای انسانی را فراهم سازد که خود از امنیت و آرامش لازم برخوردار باشد و این امر نیز در گرو حفظ و پاسداشت ارزش‎های حاکم در آن است.

وی بهترین و کارآمدترین شیوه پیش‎گیری از نادیده گرفتن ارزش‎ها و یا حل آن را آگاهی بخشی و شناساندن ارزش‎ها و هنجارهای حاکم بر جامعه دانست و ادامه داد: یکی از ابزارهای مؤثر و مفید در این زمینه رسانه‎های جمعی هستند، زیرا در ردیف عوامل شخصیت‌ساز قرار گرفته‎اند.

ادیب گفت: وسائل ارتباط جمعی می‎توانند به تسطیح فرهنگی و یکسان شدن الگوها و اندیشه‎ها کمک شایانی بکنند.

وی همچنین تأثیر عمیق رسانه‎های جمعی را غیرقابل انکار دانست و تصریح کرد: درجه تأثیر رسانه‎ها و نیز استقبال همگانی از آنها، تابع متغیر رشد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه است، زیرا پیشرفت دانش و فناوری سهم اصلی را در نحوه استفاده افراد یک جامعه از رسانه‎های همگانی دارد.

این تحلیل‌گر امور اجتماعی رسانه‎های جمعی با بیان اینکه دست‌اندرکاران تلویزیون و رسانه‎های تصویری باید از کودکان و نوجوانان کشور درک عمیق داشته باشند و مطابق فرهنگ و نیازهای روحی و روانی جامعه برنامه‎های آموزشی، تنویری و تربیتی  بسازند، گفت: برنامه‎های کودکان و نوجوانان باید از نگاهی از نوع بافت نمایشی متنوع، ساده، قابل فهم و رهنمود دهنده باشد.

وی یادآور شد: در برخی از کشورها به ویژه اروپای شرقی  که نمایش برنامه‎های خشونت‌آمیز ممنوع است و بعضی برنامه‎های خشونت‌آمیز وقت معینی برای پخش دارد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول