اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

ایران با میزبانی اجلاس عدم تعهد تحریم‌های غرب را خنثی کرد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای میزبانی اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد، شکست تحریم‌های غیر قانونی غرب علیه ملت ایران است.

ایران با میزبانی اجلاس عدم تعهد تحریم‌های غرب را خنثی کرد

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر درباره دستاوردهای اقتصادی شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد به میزبانی کشورمان گفت: امروزه مسائل بین‌المللی در همه حوزه‌ها به صورت زنجیروار بوده و نمی‌توان اقتصاد را سیاست و یا روابط اجتماعی را از اقتصاد تفکیک کرده و به طور مستقل آنها را تحلیل و بررسی کرد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل شاهد هستیم که به عنوان نمونه تنش در روابط دو کشور به طور مستقیم در قیمت کالاهای استراتژیک مانند نفت، طلا و گندم اثر می‌گذارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت افزود: بنابراین برگزاری نشست‌ها و اجلاس‌های بسیار مهمی مانند اجلاس جنبش عدم تعهد با این حضور گسترده سران و هیئت‌های عالی‌رتبه در یک کشور، به صورت مستقیم در مبادلات بین‌المللی‌، اقتصادی،‌ اجتماعی و حتی روابط داخلی میزبان اثر گذار است.

مصباحی‌مقدم در پاسخ به این پرسش که برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس نم در تهران چه تاثیری در خنثی‌سازی تحریم‌های غرب علیه ملت ایران خواهد داشت؟‌ گفت: به نظر من مهم‌ترین دستاورد این نشست جهانی در همین حوزه است.

وی افزود: کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس و همچنین اعضای 1+5  تلاش گسترده‌ای را طی چند سال اخیر برای همراه کردن حکومت‌های مختلف با خود در اجرای تحریم‌ها علیه ایران انجام دادند، اما حضور بیش از 120 کشور در اجلاس تهران بخش مهمی از این توطئه را خنثی کرد.

* ایران باید از فرصت پیش‌ آمده بیشترین بهره‌برداری را داشته باشد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی متذکر شد: البته ما باید توجه داشته باشیم که غربی‌ها از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران و همچنین همراهی دیگر کشورها با این تحریم‌ها استفاده کرده و برگزاری اجلاس تهران به طور کامل تهدیدها را خنثی نکرده است.

مصباحی‌مقدم تاکید کرد: بنابراین دولت و دستگاه سیاست خارجی باید از این فرصت برای خنثی‌سازی کامل تهدیدها استفاده کند و تعلل در این کار فرصت‌های بسیار خوبی را از بین خواهد برد.

* موفقیت ایران برای تمام اعضای نم تاثیر مثبت دارد

وی اذعان داشت: به طور قطع دست‌یابی به این موفقیت تنها به سود ایران نخواهد بود و دیگر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را نیز بهره‌مند خواهد کرد.

مصباحی مقدم در پایان تاکید کرد: علت این است که ایستادگی ایران در برابر زورگویی‌های غرب و رسیدن به موفقیت در این راه، الگویی برای دیگر کشورهای مستقل بوده و آنها از این الگو برای پیگیری حقوق خود بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول