اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان‌وبلوچستان:

کلنگ احداث پل بزرگ کاجو به زمین زده شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با هدف جلوگیری از انسداد محور نیکشهر- جکیگور در زمان وقوع سیلاب، کلنگ احداث پل بر روی رودخانه کاجو به زمین زده شد.

کلنگ احداث پل بزرگ کاجو به زمین زده شد

ایوب کرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: به دلیل انسداد مسیر نیکشهر به جکیگور در زمان وقوع سیلاب و قطع راه ارتباطی در این منطقه بعد از مطالعات ژئوپلیتیک، کلنگ احداث پل بزرگ کاجو بر روی رودخانه کاجو در ورودی شهر قصرقند به زمین زده شد.

وی افزود: این پل در کیلومتر 88 محور نیکشهر - جکیگور، با 19 دهانه 20 متری که به روش پایه شمعی احداث خواهد شد یکی از پل‌های بزرگ منطقه است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان ادامه داد: احداث این پل با هزینه‌ای بالغ بر 89 میلیارد ریال، تأثیر بسیار شگرفی در تغییر چهره و توسعه منطقه نیکشهر، قصرقند و جکیگور خواهد داشت.

کرد تصریح کرد: عرض کلی پل 7/12 متر است که سیستم آن تابلیه، شاهتیرهای طولی و دال بتنی درجا می‌باشد، فونداسیون آن نیز به صورت شالوده عمیق متشکل از شمع‌های حفاری شده، بتن مسلح که توسط سرشمع و بتن مسلح با یکدیگر یکپارچه می‌شوند.

وی بیان کرد: برای هدایت آب از بستر رودخانه به داخل دهانه‌های پل، دیوارهای بتنی و حائل در طرفین پل اجرا می‌شود که می‌تواند تأثیر زیادی در مهار سیلاب‌های منطقه و مقاومت پل داشته باشد.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول