اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز:

اجلاس تهران جنبش عدم تعهد را روحی تازه بخشید

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز گفت: اجلاس تهران جنبش عدم تعهد را روحی تازه بخشید.

اجلاس تهران جنبش عدم تعهد را روحی تازه بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر این نماینده مردم تبریز در مجلس علیرضا منادی با بیان اینکه اجلاس تهران جنبش غیرمتعهدها را زنده کرد، اظهار کرد: حضور گسترده سران در اجلاس تهران حامل این پیام برای قدرت‌های بزرگ دنیا است که آنها امروز باید کشورهای غیرمتعهد را به عنوان رقبای جدید بپذیرند.

وی برگزاری اجلاس غیرمتعهدها را پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: طبق اذعان سران حاضر در اجلاس با وجود تبلیغات گسترده رسانه‌های غربی برای ضعیف برگزار شدن این اجلاس، اجلاس تهران، موفق و قوی‌ترین اجلاس غیرمتعهدها بین 16 اجلاس گذشته بوده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر شرایط حساس منطقه ادامه داد: حضور رئیس‌جمهور مصر در اجلاس تهران در شرایط خاص منطقه‌ای و بحران سوریه و همچنین تاکید وی بر دشمنی رژیم صهیونیستی نه تنها بر موفقیت‌های این اجلاس افزود بلکه خط بطلانی بر قرارداد کمپ‌ دیوید بود.

وی با بیان اینکه حضور و سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه اجلاس سران غیرمتعهدها بر اهمیت و عظمت اجلاس افزود، یادآور شد: توصیه‌های رهبری به سران کشورها برای حفظ استقلال و نصایح ایشان به مقامات آمریکا برای حذف کمک‌های مادی و معنوی به رژیم صهیونیستی و پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی در فلسطین از نکات قابل توجه در اجلاس تهران بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس نهم، با موفق خواندن اجلاس غیرمتعهدها تاکید کرد:‌ در فضایی  که همه چشم‌ها در دنیا به آمریکا دوخته شده بود، اجلاس تهران نگاه‌ها را از غرب به سمت جنبش غیرمتعهدها معطوف کرد و این یعنی شکست برای آمریکا و غربی که همه تلاش‌های خود را برای تضعیف اجلاس تهران به کار گرفته بودند.

عضو هیئت رئیسه مجلس، با یادآوری اذعان رسانه‌های غربی بر اینکه ایران غیرمتعهدها را زنده کرد، افزود: اجلاس تهران در واقع خط و جریان جدیدی برای غیرمتعهدها ترسیم کرد به طوری که حرکت در آن مسیر به نفع غیر متعهدها و به ضرر آمریکا و غرب تمام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجلاس تهران منافع آمریکا و استکبار را به چالش کشید، تصریح کرد: از نکات قابل توجه در اجلاس تهران اجماع سران کشورها بر حذف حق وتو در شورای امنیت بود؛ این موضوع حامل این پیام به جهان است که قدرت‌های بزرگ امروز باید کشورهای غیرمتعهد که حضورشان لازمه دنیای جدید است را به عنوان رقبای جدید بپذیرند.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول