اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد

افزایش 40 درصدی مسافرت‌ها در شهریورماه به اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: میزان سفرها در شهریورماه به استان اردبیل تاکنون 40 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

افزایش 40 درصدی مسافرت‌ها در شهریورماه به اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی عصر امروز در جریان بازدید از مراکز اقامتی و کمپینگ‌های شهرستان سرعین اظهار داشت: با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی تاکنون پنج میلیون و 700 هزار مسافر وارد استان اردبیل شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشد چهار برابری را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: اگر از ابتدای امسال تعداد مسافران ورودی را با سال قبل مقایسه کنیم این رشد 25 درصد را نشان می‌دهد.

ندایی با بیان اینکه با برگشت مسافران مرکز کشور و استان البرز به دلیل پایان تعطیلات از حجم بی‌شمار سفرها کاسته می‌شود، خاطرنشان کرد: اما به رغم این بازگشت پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان شهریور ماه تمام مراکز اقامتی و کمپینگ‌های ما آماده حضور مسافران و گردشگران بی‌شمار تابستانی باشد که در شهرستان سرعین تدبیر لازم برای ایجاد چادرها و اسکان موقت فراهم آمده است.

این مسئول اضافه کرد: با نشستی که با فرماندار سرعین داشتیم حتی در این شهرستان با وجود سرمای هوا و افت دما تلاش شده است تا مدارس و مهمانسراها و سالن‌های ورزشی نیز برای اسکان مسافران در نظر گرفته شود تا در صورت نیاز از این فضاها نیز بتوانیم استفاده کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امکان جاری شدن سیل و بارش‌های تند باران وجود دارد از تمام مسافران و گردشگران خواسته‌ایم تا از سکونت در مناطق اطراف رودخانه‌ها و مناطق سیل‌گیر پرهیز کنند و در حد امکان در مناطق امن سکونت داشته باشند.

به گزارش فارس، مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد:‌ با توجه به میزان گردشگرپذیر بودن این استان باید اعتبارات میراث فرهنگی استان اردبیل نیز افزایش پیدا کند.

ندایی گفت: براساس اعلام سازمان میراث فرهنگی، اردبیل میزبان 10 درصد گردشگران خارجی و ورودی به کشور بوده اما 10 درصد هزینه‌های گردشگری کشور به اردبیل اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه گردشگری یکی از محورهای توسعه استان اردبیل می‌باشد، افزود: گردشگری و کشاورزی دو محور اصلی توسعه این استان هستند و برای اینکه استان بتواند از این طریق توسعه یابد، ضرورت دارد تخصیص اعتبارات بیشتری را شاهد باشیم تا برنامه‌های مد نظر عملیاتی شود.

ندایی از نمایندگان استان در مجلس و کمیسیون‌های گردشگری مجلس خواست با پیگیری‌های مختلف زمینه بهره‌مندی استان را از امکانات و بودجه‌های این حوزه بیشتر و بهتر فراهم آورند.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول