اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

منافقان و مال‌پرستان همانند جنگ احد به اسلام ضربه می‌زنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: منافقان و مال‌پرستان در احد موجب وارد آمدن ضربه به لشکر اسلام شدند و امروز هم همین گروه‌ها مسلمانان را مورد تهدید قرار داده‌اند.

منافقان و مال‌پرستان همانند جنگ احد به اسلام ضربه می‌زنند

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: خانواده پیامبر(ص) در میان قریش پیش از بعثت نیز عزت و احترام فراوانی داشتند.

وی ادامه داد: در این میان حمزه عموی پیامبر یکی از کسانی بود که به سیادت و شجاعت در قریش معروف بود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم مهمان‌نوازی و شجاعت را دو صفت برجسته حمزه دانست و بیان داشت: این خصوصیت‌ها موجب شده بود که مردم مکه برای حل و فصل مشکلات خود به این خاندان شریف مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: آنقدر مردم به این خانواده و به شخص حمزه(ع) اعتماد داشتند که این افراد به عنوان قاضی در اختلافات پذیرفته می‌شدند.

نجاریان‌زاده گفت: هنگامی که پیامبر(ص) مبعوث شد، قبیله‌های مطرح دیگر مدینه در مورد جایگاه خود در میان مردم بسیار احساس خطر کردند و نمی‌توانستند قبول کنند که تمام فضیلت‌ها در یک خاندان جمع شده باشد.

وی اسلام آوردن حمزه را ناشی از بصیرت او دانست و ابراز داشت: عموی پیامبر که در خانه عبدالمطلب بزرگ شده بود، با حمایت خود از پیامبر(ص) تلاش کرد تا موانع تبلیغ دین اسلام را از میان بردارد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم اضافه کرد: در جنگ احد هنگامی که کفار پیروزی بر مسلمانان را به دست آوردند، تمام این کینه‌های متراکم از خاندان پیامبر(ص) متبلور شد و پیکر مطهر حمزه به دست دشمنان بی‌رحم اسلام تکه تکه شد.

وی با اشاره به جایگاه حمزه در نزد خداوند عنوان داشت: پیامبر(ص) پس از شهادت حمزه از بخشیدن دو بال توسط خداوند در بهشت به او خبر داد.

نجاریان‌زاده خاطر نشان کرد: امروز هم اگر دشمنان اسلام به واسطه کوتاهی مردم به کسانی که در این جبهه تاثیرگذار هستند دست پیدا کنند، کینه خود را نسبت به آنها به بدترین شکل نشان خواهند داد.

وی با اشاره به درس‌هایی که جنگ احد به مسلمانان می‌آموزد گفت: داستان این جنگ منبعی از عبرت‌های ماندگار برای جامعه اسلامی است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: مهم‌ترین پیام جنگ احد لزوم اطاعت بی‌چون و چرا از رهبر جامعه اسلامی است.

وی بیان داشت: در این جنگ اسلام از مال‌پرستان که برای منافع خود اسلام را زیر پا گذاشتند، ضربه خورد و کوتاهی این افراد موجب شد حرمت پیامبر(ص) شکسته شود.

نجاریان‌زاده اضافه کرد: امروز هم جهان اسلام تنگه‌های احد بسیاری دارد که اگر از آنها پاسداری نشود، مشکلات بسیاری را پیش روی خود خواهد دید.

وی اظهار داشت: داستان حمزه(ع) و شکست جنگ احد به ما می‌آموزد که باید در تمام بزنگاه‌ها مدافع اسلام بوده و علاقه به مال و فرزندان ما را از ادامه مسیر خود باز ندارد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: امروز هم وظیفه ما این است که از جانشین پیامبر(ص) دفاع کرده و تنگه‌ها را رها نکنیم.

وی گفت: نکته دیگری که جنگ احد به ما می‌آموزد، ضربه‌ای است که اسلام از منافقان دیده است.

نجاریان‌زاده با اشاره به اینکه منافقان در ظاهر با مسلمانان اظهار همراهی کرده اما در بزنگاه‌ها آنها را به حال خود رها می‌کنند ابراز داشت: این افراد یکی از بزرگ‌ترین خطرهایی هستند که جامعه اسلامی را تهدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز نیز مسلمانان از منافقان ضربه‌های بسیاری خورده‌اند افزود: امروز افرادی که خود را خادم حرمین می‌دانند، با استکبار برای کشتار مسلمانان هم دست شده‌اند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه جنگ احد به ما درس خط‌شناسی و چهره‌شناسی می‌دهد اضافه کرد: باید حق را شناخت و با تمام وجود از آن دفاع کرد و باطل را هم با تمام قدرت کنار راند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول