اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تساخیاگین البگ دورج در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس

راه‌اندازی سفارت مغولستان در ایران را دنبال می‌کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس ‌جمهور مغولستان گفت: در رایزنی با مقامات ایرانی خواستار افتتاح سفارت مغولستان در ایران شدیم و از گشایش سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشورمان استقبال می‌کنیم.

راه‌اندازی سفارت مغولستان در ایران را دنبال می‌کنیم

تساخیاگین البگ دورج در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سوال که شب گذشته از اعلام آمادگی کشور مغولستان برای توسعه روابط با ایران سخن گفتید، آیا حاضرید برای توسعه روابط میان دو کشور و به ویژه شهر اصفهان خط هوایی مستقیمی را تدارک ببینید، اظهار کرد: این ایده بسیار خوبی است که در طول سفر به اصفهان در مورد اجرایی شدن آن با مقامات استان صحبت می‌کنم.

وی افزود: در رایزنی با مقامات ایرانی خواستار افتتاح سفارت مغولستان در ایران شدیم و از گشایش سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشورمان استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور مغولستان ادامه داد: در نظر داریم تدابیری اتخاذ کنیم که مردم دو کشور بدون روادید میان ایران یا مغولستان رفت ‌و آمد داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ایلخانیان در دورانی در اصفهان زنگی می‌کرده‌اند، گفت: تلاش می‌کنیم برای صدور روادید و ایجاد شرایط زمینه تبادل دانشجویان را بین ایران و مغولستان ایجاد کنیم.

البگ دورج تصریح کرد: پیش از این مردم مغولستان بیشتر به سمت اروپا و آسیا برای گردشگری و تحصیل می‌رفتند و کم‌تر به سمت اصفهان و ایران آمده‌اند، اما درصدد هستیم شرایط را به شکلی فراهم ‌کنیم تا آنها از جاذبه‌های اصفهان دیدن کنند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول