اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور:

راه‌های فرعی و روستایی مجهز به اورژانس پیش‌بیمارستانی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: هیچ یک از راه‌های فرعی و روستایی کشور مجهز به پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی نیست.

راه‌های فرعی و روستایی مجهز به اورژانس پیش‌بیمارستانی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا معصومی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: بر اساس برنامه پنجم باید تا پایان برنامه یک هزار پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی در راه‌های ارتباطی فرعی و روستایی کشور مستقر شود در حالی که هم‌اکنون هیچ یک از راه‌های فرعی و روستایی کشور مجهز به پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی نیست.

وی با بیان اینکه برای ایجاد و تجهیز هر پایگاه یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است تصریح کرد: برنامه جامع اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی کشور تدوین و برای تصویب نهایی به معاونت راهبردی ریاست جمهوری فرستاده شده است که با تصویب این برنامه شاهد تحول خوبی در بحث اورژانس‌های پیش بیمارستانی در جاده‌ها خواهیم بود.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با اشاره به اینکه 33 هزار جاده اصلی و 180 هزار کیلومتر جاده فرعی و روستایی در کشور وجود دارد اظهار داشت: در حال حاضر پوشش اورژانس پیش‌بیمارستانی در جاده‌های اصلی کشور در حوادث ترافیکی بالای 95 درصد و میانگین پوشش حوادث ترافیکی راه‌های فرعی و اصلی 44 درصد است که میانگین زمان حضور اورژانس پیش‌بیمارستانی در محل وقوع حادثه در کلان‌شهرها 8 تا 9 دقیقه، در جاده‌ها زیر 15 دقیقه و در شهرهای کوچک زیر 8 دقیقه است.

وی با اشاره به اینکه اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی در کشور نیاز به حداقل 30 هزار نیروی متخصص و امدادی دارد گفت: در حال حاضر 2 هزار و 100 پایگاه شهری و جاده‌ای اورژانس با 15 هزار نیروی متخصص امدادرسان در کشور فعال هستند که در مقایسه با استاندارد 50 درصد کمبود نیروی انسانی در کشور مشاهده می‌شود که در این مورد با چالش مواجه هستیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه تنها یک بالگرد امداد هوایی در کشور وجود دارد و در صورت تخصیص اعتبار سه بالگرد دیگر به این مرکز اضافه می‌شود تصریح کرد: تقویت امداد هوایی از محورهای مهم برنامه پنجم توسعه کشور در حوزه فوریت‌های پزشکی به شمار می‌رود.

معصومی با اشاره به اینکه خرید هر بالگرد امدادی حداقل نیاز به 150 میلیارد ریال دارد ادامه داد: در طرح جامع امداد هوایی کشور در شعاع 250 تا 300 کیلومتری ایجاد یک پایگاه امداد هوایی دیده شده است که در این صورت به حداقل 50 بالگرد نیاز است اما خرید 50 بالگرد نیاز به اعتبار زیادی دارد که به دلیل مشکلات مالی در حال حاضر خریدها متوقف شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر 50 اتوبوس آمبولانس نیز در مدیریت بحران کشور به امر خدمات‌رسانی مشغول هستند که افزایش این تعداد به 100 دستگاه در دستور کار قرار دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور خاطر نشان ساخت: از اقدامات انجام شده در راستای آموزش نیروهای پایگاه‌ها تا سال قبل 40 درصد از نیروها دیپلم داشتند که برای ارائه خدمات استاندارد تحصیلات تکمیلی نیز در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول