اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد

ثبت 9 هزار سند اجاره موقوفات خراسان جنوبی در سامانه اوقاف

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت بیش از 9 هزار سند اجاره در سامانه جامع موقوفات استان خبر داد.

ثبت 9 هزار سند اجاره موقوفات خراسان جنوبی در سامانه اوقاف

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اوقاف و امور خیریه  خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی اظهار کرد: بیش از 14 هزار رقبه در استان وجود دارد که واگذاری به اجاره و دریافت عواید آن برای اجرای نیت واقفان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی پیرامون ورود اطلاعات اسناد اجاره در سامانه جامع مدیریت بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه گفت: در سال 91 طرح ورود اطلاعات اسناد اجاره منقضی شده و مدت‌دار به سامانه جامع مدیریت بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: به همت مدیران شهرستانی اطلاعات بیش از 9 هزار مورد سند اجاره وارد سامانه شده است.

گرایلی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه به هر میزان که در بحث تجدید اسناد اجاره موفق‌تر عمل کند به‌‌ همان میزان در عرصه اجرای نیت واقفان هم موفق است به همین منظور باید با جدیت و دقت اطلاعات اسناد اجاره با کیفیت بالا وارد سامانه شود.

وی با اشاره به اجرای طرح دهگردشی و اعزام به روستاها گفت: با توجه به اینکه اکثر موقوفات در روستاها به صورت پراکنده وجود دارد و افراد به دلیل نبود اطلاع از قوانین و احکام شرعی وقف حق موقوفات را نمی‌پردازند دستورالعملی تحت عنوان دهگردشی تنظیم شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: در این دهگردشی‌ها با وجود به‌روزرسانی اجارات، موقوفاتی هم در اختیار این اداره کل قرار داده شد که هیچ مدرکی در این اداره کل موجود نبود.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول