اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

نگه‌داشتن متوفیان در سردخانه‌ها به دلیل نداشتن پول پذیرفتنی نیست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اظهار تاسف از نگه‌داشتن متوفیان در سردخانه‌ها به دلیل نداشتن پول، این کار را در شأن مردم تبریز ندانست و گفت: باید مسئولان در این خصوص اقدامات اساسی انجام دهند.

نگه‌داشتن متوفیان در سردخانه‌ها به دلیل نداشتن پول پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در آیین افتتاحیه بخش آنکولوژی و رادیوتراپی بیمارستان بین‌المللی تبریز اظهار کرد: در دین مقدس اسلام سلامت جسم و روح از اهمیت ویژه‌ای برخورد بوده، به طوری که از معصوم(ع) سوال می‌کنند در شب قدر که هر دعایی مستجاب می‌شود، چه چیزی از خدا بخواهیم و حضرت می‌فرمایند: عافیت و سلامتی  جسم و روان را از خداوند متعال بطلبید و همچنین در آیات سوره مائده نیز آمده است که هرکس فردی را عافیت کند، جامعه‌ای را عافیت کرده است.

امام جمعه تبریز افزود: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید: آگاه باشید یکی از بزرگ‌ترین بلاها فقر و بی‌چیزی است و بدتر از فقر مالی هم مریضی جسمی است و بدتر از مریضی جسمی، مریضی روحی است.

در دین مقدس اسلام بهداشت و درمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در دین مقدس اسلام هم بهداشت و هم درمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ما یکی از علومی که پیشرفت چشمگیری داشته است، علم پزشکی است.

وی افزود: افتتاح بیمارستان بین المللی تبریز هم نیازهای استانی و کشوری را جوابگو بوده و همچنین کشورهای همجوار نیز از تاسیس این بیمارستان سود خواهند برد.

تبریز باید به قطب پزشکی تبدیل شود

امام جمعه تبریز گفت: تبریز علاوه بر اینکه در قطب صنعتی است باید قطب کشاورزی شود و باید در علوم پزشکی نیز به  قطب ایران تبدیل شده و شاهد باشیم این منطقه مرکز علمی ایران با حضور دانشمندان بزرگی باشد.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری با بیان اینکه افتتاح بزرگ‌ترین بیمارستان خصوصی کشور که مجهز به آخرین تکنولوژی است جای بسی خوشحالی داشته و برای دست‌اندرکاران این طرح آرزوی موفقیت کرد.

وی همچنین با اظهار تاسف از نگه‌داشتن متوفیان در سردخانه‌ها به دلیل نداشتن پول، این کار را در شأن مردم تبریز ندانست و گفت: باید مسئولان در این خصوص اقدامات اساسی انجام دهند.

شبستری تاکید کرد: باید تعرفه‌های پزشکی برای معالجات عادلانه باشد تا اقشار کم‌درآمد جامعه و بیماران مستمندی که از کشورها و استان‌های همجوار به این شهر مراجعه می‌کنند بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند. 

امام جمعه تبریز همچنین به زلزله ارسباران اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و سرد شدن هوا در این مناطق تجهیز منطقه به کانکس برای اسکان روستاییان ضروری است.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول