اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون:

180 هزار تعاونی در سطح کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 180 هزار تعاونی در سطح کشور به ثبت رسیده است.

180 هزار تعاونی در سطح کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد ‌کاوه اشتهاردی لحظاتی پیش در هفتمین جشنواره تجلیل از تعاون‌گران برتر لرستان در خرم‌آباد با بیان اینکه 40 میلیون نفر از جامعه ما عضو این تعاونی‌ها هستند، گفت: این آمار از متوسط جهانی بالاتر است، زیرا متوسط جهانی به ازای هر هفت نفر یک نفر عضو تعاونی‌ها هستند اما در ایران به ازای هر سه نفر یک نفر عضو هستند.

وی با اشاره به اینکه 180 هزار تعاونی در سطح کشور به ثبت رسیده است، گفت: این تعاونی‌ها 3 میلیون و 200 هزار شغل در سطح کشور در زمینه‌های مختلف ایجاد کرده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت تعاونی‌ها گفت: فرهنگ تعاون در بسیاری از عرصه‌ها راهگشا است و این فرهنگ باید روز به روز گسترش یابد، زیرا در آبادانی بیشتر کشور نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: نقش تعاونی‌ها در کارآفرینی و تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بسیار مهم و حیاتی است.

اشتهاردی با تاکید بر اینکه روحیه تعاون و هم‌بستگی در میان مردم کشور از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: روحیه تعاون و هم‌بستگی می‌تواند بسیاری از مشکلات و کاستی‌های موجود در عرصه اقتصاد کشور را برطرف کند که نهادینه کردن این فرهنگ در کشور از ضروریات است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز و در شرایطی که دشمنان در تلاشند با تحریم ایران اسلامی به اهداف خود برسند، این تعاونی‌ها هستند که می‌توانند با کارآفرینی و افزایش تولیدات ملی تمام توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

اشتهاردی با اشاره به اینکه تعاون از مؤلفه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی است، گفت: در زمانی که در جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان قرار داریم، حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی، گسترش روحیه تعاون و تلاش در زمان فعلی موجب پیروزی بر دشمنان در این جنگ می‌شود.

وی افزود: تعاون‌گران در زمینه کارآفرینی و کارآفرینان در راستای توسعه فرهنگ تلاش ویژه‌ای دارند.

اشتهاردی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم تعاونی‌ها رونق یافتند، افزود: تعاون‌گران و کارآفرینان امروز در شرایطی که کشور در تحریم است، تلاش‌ها و زحمات بسیار فراوانی در راستای تولیدات داخلی و توسعه کشور به کار گرفته‌اند که این مهم یک افتخار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روحیه تعاون و هم‌بستگی در میان مردم کشور از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و امید است، این مهم روز به روز افزایش یابد.

اشتهاردی اظهار کرد: یکی از محورهای مهم و مورد تاکید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت‌های مختلف از کارآفرینان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از سال 84 تاکنون بیش از 32 هزار میلیارد تومان سهام عدالت در قالب تعاونی‌ها به اقشار کم درآمد جامعه اعطا شده است.

وی در خصوص اجلاس تهران گفت: همین روحیه تعاون‌گری بود که این اجلاس را محکم و با قدرت برگزار کرد.

هفتمین جشنواره تجلیل از تعاون‌گران برتر لرستان با حضور جمعی از مسئولان لرستان شامگاه امروز برگزار شد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول