اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز سال تحصیلی جدید

نرخ اجاره‌بهای‌ منزل در شیراز کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتحادیه املاک شیراز گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید نرخ اجاره‌بهای منزل در شیراز کاهش می‌یابد.

نرخ اجاره‌بهای‌ منزل در شیراز کاهش می‌یابد

سید بهاء‌الدین جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از اوایل شهریور‌ماه تعداد متقاضیان رهن و اجاره منزل در شیراز کاهش می‌یابد.

نایب رئیس اتحادیه املاک شیراز افزود: در ماه‌های تیر و مرداد اوج نقل و انتقالات را شاهد هستیم و تا شهریور‌ ماه هر کسی قصد تغییر محل سکونت خود را داشته، اقدامات لازم را انجام داده است.

وی گفت: در شهریور‌ماه میزان مراجعه‌کنندگان به مشاوران املاک حدود 40 درصد کمتر شده است.

جعفری با اشاره به کاهش نرخ اجاره بهای مسکن با آغاز سال تحصیلی از مالکان خواست منازل خود را سریع‌تر و با نرخ متعادل اجاره دهند چراکه در غیر این صورت ضرر می‌کنند.

وی تصریح کرد: هنگامی که منزلی با اجاره 600 هزار تومان یک یا دو ماه تا مراجعه مشتری جدید خالی بماند خود به خود مالک ضرر می‌کند چراکه اگر بعد از دو ماه به همان میزان نیز اجاره بدهد جبران ضرر دو ماه خالی بودن منزل نمی‌شود.

وی میزان کاهش و افزایش نرخ اجاره بهای مسکن را در نقاط مختلف شیراز متفاوت خواند و افزود: میزان کاهش و افزایش نرخ اجاره بهای مسکن در نقاط مختلف شهر شیراز متفاوت بوده اما آنچه که مشخص است افزایش 10 تا 20 درصدی اجاره بهای مسکن در سال جاری است.

جعفری اضافه کرد: افزایش اجاره ‌بهای مسکن ارتباطی به بنگاه‌ها و مشاوران املاک ندارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 2 هزار و 850 بنگاه معاملاتی مسکن به شهروندان شیرازی خدمات ارائه می‌کنند که این تعداد بنگاه نیاز شهروندان را برطرف می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز گفت: اگر کسانی متقاضی راه‌اندازی بنگاه معاملاتی مسکن هستند می‌توانند با مراجعه به اتحادیه املاک در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به این مهم اقدام کنند.

وی همچنین گفت: شهروندان می‌توانند برای ارائه گزارش تخلفات مشاوران املاک یا پیشنهادات خود با شماره 4-2285201 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول