اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد خبر داد

آغاز آبگیری سد بیدکان در شهرکرد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد از آبگیری سد بیدکان این شهرستان خبر داد.

آغاز آبگیری سد بیدکان در شهرکرد

ناصر واحد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: پروژه انتقال آب سد بیدکان در 41 کیلومتری غرب شهرستان شهرکرد و در شش کیلومتری جنوب‌ غربی روستای هارونی واقع شده است.

وی افزود: با آغاز این پروژه و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار زمینه تامین آب 2 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی دیم استان بین هشت روستای زیر پوشش بخش لاران فراهم می‌شود.

واحد، میزان اعتبار اجرای انتقال آب را اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال برشمرد و افزود: این مبلغ از محل اعتبارات ملی بودجه سال 90 و از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد ادامه داد: عملیات بازگشایی مسیر عبور لوله، خرید، نصب و جوشکاری 4 هزار متر لوله فلزی آغاز شده که تاکنون نصب و جوشکاری هزار متر از لوله‌ها به پایان رسیده است.

واحد با اشاره به اینکه اجرای این طرح می‌تواند زمینه اشتغال بیش از هزار نفر به طور مستقیم و هزار و 200 نفر به طور غیرمستقیم را در منطقه فراهم کند، گفت: این طرح موجب رونق اقتصادی، بالا بردن تولید در واحد سطح و ارتقای سطح کمی و کیفی محصول و دگرگونی در اکوسیستم و پوشش گیاهی منطقه خواهد شد.

وی افزود: حجم کل مخزن سد 9 میلیون متر مکعب و حجم آب تنظیمی آن 14 میلیون متر مکعب در یک سال زراعی است که آبگیری این سد از منابع آب رودخانه دره سیر و ذخیره بخش انجام می‌شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول