اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میان شرکت پتروپارس و شرکت IGC

قرارداد مرحله دوم افزایش ظرفیت سکوهای فاز یک پارس جنوبی امضا شد

خبرگزاری فارس: قرارداد مرحله دوم افزایش ظرفیت سکوهای فاز یک پارس جنوبی امضا شد.

قرارداد مرحله دوم افزایش ظرفیت سکوهای فاز یک پارس جنوبی امضا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، قرارداد اجرای پروژه «مرحله دوم افزایش ظرفیت سکوهای فراساحل فاز یک پارس جنوبی» میان شرکت پتروپارس و شرکت IGC به امضا رسید.

این گزارش حاکیست بر اساس این قرارداد٬ شرکت IGC به عنوان پیمانکار٬ متعهد شد حداکثر در مدت 60 روز در زمینه فعالیت‌های اجرایی لازم در قالب پروژه یاد شده اقدام کند.

تولید فاز یک هم‌اکنون برابر با یک‌هزار MMSCFD (میلیون فوت مکعب در روز) از مجموع سکوهای SPD1 و SPD2 است و با اجرای این پروژه، امکان تولید یک‌هزار MMSCFD از سکوی SPD1 به تنهایی فراهم می‌شود.

با اجرای مرحله دوم پروژه افزایش ظرفیت سکوهای فراساحل فاز یک پارس جنوبی، مقدمه لازم برای جدا کردن سکوی SPD2 از فاز یک پارس جنوبی و انتقال گاز تولیدی آن به فاز 19 پارس جنوبی فراهم و حفاری چهار حلقه چاه جدید روی سکوی SPD1  نیز از سوی کارفرما انجام می‌شود.

فاز یک پارس جنوبی دارای دو سکوی بهره‌برداری SPD1 و SPD2 است که بر اساس برنامه جدید، تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز در روز از یک سکوی این فاز انجام می‌شود و سکوی دیگر این فاز، با شش حلقه چاه تولیدی، به فاز 19 پارس جنوبی واگذار خواهد شد.

طرح‌ توسعه‌ فاز یک‌ میدان‌ گازی‌ پارس‌ جنوبی‌ در بهمن‌ 1376 به‌ شرکت‌ پتروپارس‌ در قالب‌ بیع‌ متقابل‌ واگذار شد و در آبان‌ 1383 به بهره‌برداری‌ رسید.

شرکت نفت و گاز پارس با هدف افزایش توانایی تولید، توافقنامه خرید خدمات فنی(TSA) را برای اجرای پروژه‌های اصلاح ظرفیت سکوهای بخش دریا و افزایش ظرفیت پالایشگاه خشکی و دستیابی به ظرفیت پیش‌بینی شده در طراحی اولیه به میزان 28 میلیون متر مکعب گاز در روز با شرکت پتروپارس به عنوان پیمانکار اصلی امضا کرد.

سال گذشته پروژه اصلاح ظرفیت و تعویض رایزر سکوهای بهره‌برداری فاز یک پارس جنوبی اواسط مهر ماه راه‌اندازی و تا پایان مهر ماه تست عملکردی آن با موفقیت انجام شد، با اجرای این طرح که برای نخستین بار در کشور انجام شد، ظرفیت تولید گاز در این فاز 25 درصد افزایش یافت.

تولید روزانه‌ 25 میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌، تولید روزانه‌ 40 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی برای صادرات‌، تولید روزانه‌ 200 تن‌ گوگرد برای صادرات با هدف تقویت صنایع داخلی از اهداف اجرای طرح توسعه فاز 1 پارس جنوبی بوده، ضمن آن که در اجرای این پروژه میزان سهم داخلی تا 65 درصد تحقق یافته است.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول