اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش امدادگران کوهستان

جسد رئیس هیئت کوهنوردی اردبیل پیدا شد

خبرگزاری فارس: با تلاش تیم امداد کوهستان جمعیت هلال‌ احمر استان اردبیل جسد مرحوم سید محمود موسوی رئیس هیئت کوهنوردی اردبیل بعد از ساعت‌ها تلاش و جست‌وجو پیدا شده و به پزشکی قانونی منتقل شد.

جسد رئیس هیئت کوهنوردی اردبیل پیدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان اردبیل عصر امروز در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده مشگین‌شهر اظهار داشت: با تلاش چند ساعته تیم امداد کوهستان و همچنین عوامل کوهنوردی این استان جسد مرحوم موسوی از دامنه‌های سبلان به پایین انتقال داده شد تا به سرعت به پزشکی قانونی منتقل شود.

بهرام غیبی تصریح کرد: رئیس هیئت کوهنوردی استان به دلیل سکته قلبی در ارتفاع 4 هزار و 800 متری کوه سبلان در نزدیکی محراب‌داشی جان به جان آفرین تسلیم گفته و با تلاش نیروهای امدادی و هلال‌احمر جسد او به محل مورد نظر انتقال داده شد.

وی خاطرنشان کرد: در این امدادرسانی بیش از 20 نیرو در قالب سه اکیپ از مشگین‌شهر، اردبیل، نمین و نیر به منطقه اعزام شده بودند که بعد از ساعت‌ها تلاش جسد او به مشگین‌شهر انتقال داده شد و بعد از معاینات پزشکی قانونی علت مرگ ایست قلبی اعلام شده است.

80 امدادگر به یاری سیل‌زدگان مشگین شتافتند

به گزارش فارس، این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به جاری شدن سیل در مشگین‌شهر و کشته شدن دو نفر از هموطنانمان در این حادثه اضافه کرد: 80 نفر از امدادگران جمعیت هلال‌احمر به منطقه عزیمت کردند.

غیبی با اعلام اینکه در کنار نیروها پنج دستگاه آمبولانس، هفت دستگاه وانت‌بار به همراه پنج ست نجات به منطقه سیل‌زده مشگین‌شهر عزیمت کردند، بیان کرد: یک تیم سگ جست‌وجوگر نیز در منطقه حاضر شده تا در صورت نیاز از آن استفاده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل با اعلام اینکه 200 خانه در سیل اخیر مشگین دچار آب‌گرفتگی شده است، ادامه داد: 50 درصد این منازل 30 تا 60 درصد آسیب دیده و سه باب خانه مسکونی نیز تخریب شده است.

وی با اعلام اینکه از ساعت 9 شب گذشته نیروهای امدادی ما در منطقه مشغول امدادرسانی هستند، یادآور شد: امدادگران مشگین‌شهر، اردبیل، نیر و نمین در منطقه حاضر هستند.

غیبی با اعلام اینکه علاوه بر مشگین‌شهر بارش شدید باران در پارس‌آباد، گرمی و بیله‌سوار نیز به کشتزارها و تأسیسات شهری خسارت وارد کرده است، گفت: ما تنها دو کشته در این حادثه داشتیم که متأسفانه برخی از خبرگزاری‌ها در استان اردبیل در اخباری کذب سعی کردند این تعداد را به سه نفر یا بیشتر افزایش دهند.

وی با بیان اینکه بر اثر صاعقه در شهرستان گرمی نیز یک نفر از هموطنانمان جانش را از دست داده است، افزود: به سرعت جلسه مدیریت بحران تشکیل شده و نسبت به بررسی اوضاع و احوال اقدامات لازم انجام شد.

بازدید استاندار اردبیل از مناطق سیل‌زده مشگین‌شهر

به گزارش فارس، به دنبال وقوع سیل در مشگین‌شهر استاندار اردبیل با حضور در این مناطق از نزدیک در جریان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان قرار گرفت.

اکبر نیکزاد با اعلام اینکه از اولین ساعات وقوع سیل و از شب گذشته کار امدادرسانی و اسکان موقت حادثه‌دیدگان انجام شده است، تصریح کرد: در کمتر از 15 دقیقه در مشگین‌شهر بیش از 30 میلی‌متر باران باریده است.

وی به آب گرفتگی و تخریب تعدادی از واحدهای مسکونی اشاره کرد و اظهار داشت: ‌در این سیل تعدادی از احشام روستاییان نیز تلف شده که نسبت به جبران آن اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول