اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام:

53 هزار کلونی زنبور عسل در ایلام فعال است

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: 53 هزار کلونی زنبور عسل در ایلام فعال است.

53 هزار کلونی زنبور عسل در ایلام فعال است

مجتبی شیرخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: از مجموع این تعداد کلونی بیش از 400 تن عسل مرغوب در استان ایلام تولید شده است.

وی ادامه داد: برای تولید این میزان عسل مرغوب بیش از هزار و 130 زنبوردار در مناطق مختلف استان ایلام به فعالیت زنبورداری پرداخته‌اند.

این مسئول اضافه کرد: بخش عمده‌ای از عسل تولید شده در بازارهای داخلی استان ایلام عرضه و مازاد آن نیز به بازارهای استان‌های همجوار حمل شده است.

شیرخانی تصریح کرد: عسل ایلام یکی از مرغوب‌ترین عسل‌های تولید شده استان‌های زاگرس‌نشین است که در بازار مصرف مشتریان ویژه‌ای دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: عسل استان ایلام به لحاظ شرایط آب و هوایی منطقه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه زنبورداران ایلامی امسال بیش از 400 تن عسل مرغوب را تولید و روانه بازار کرده‌اند، ادامه داد: 66 میلیارد ریال درآمد تولید کنندگان عسل در استان ایلام بوده است.

این مسئول اضافه کرد: معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام در راستای ارائه خدمات به زنبورداران ایلامی از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

شیرخانی تصریح کرد: توزیع 265 تن شکر یارانه‌ای با اعتبار 800 میلیون تومان و توزیع 53 هزار نوار ضد کنه بین زنبورداران ایلامی از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: آمارگیری کلونی‌های زنبور در استان ایلام یکی از برنامه‌های این دستگاه طی سال جاری است.

وی ادامه داد: به منظور ارائه خدمات مطلوب به زنبورداران ایلامی برنامه‌های مختلفی از سوی این دستگاه تدوین و طراحی شده که بحث آمارگیری یکی از برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول