اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد

بهره‌برداری از فاز اول ساماندهی بقعه شیخ حیدر در هفته دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس فاز اول ساماندهی بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از فاز اول ساماندهی بقعه شیخ حیدر در هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی عصر امروز در همایش سرمایه‌گذاری مشگین‌شهر که در پارک جنگلی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ‌از چند سال پیش ساماندهی این بنای تاریخی آغاز شده بود که با بهره‌برداری از فاز اول این مجموعه گردشگران و علاقمندان به ابنیه‌های تاریخی می‌توانند از زیبایی‌های این بنای تاریخی استفاده کنند.

وی با یادآوری اینکه در کنار این اقدام ثبت جهانی کوه سبلان نیز در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: بعد از ثبت ملی کوه سبلان پرونده ثبت جهانی این اثر تاریخی در دست اقدام و بررسی است که امیدواریم با ثبت جهانی سبلان مشگین‌شهر نیز آوازه جهانی پیدا کند.

ندایی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه بعد از سرعین و اردبیل، مشگین‌شهر بیشترین گردشگر را در نیمه اول سال پذیرفته است، تصریح کرد: شهرستان مشگین‌شهر از مناطق بکر و طبیعی برای حضور گردشگران است که انتظار می‌رود روند حضور گردشگران در نیمه دوم سال نیز مناسب باشد.

به گزارش فارس، سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر نیز در این جلسه از آماده افتتاح بودن مرکز رفاهی آران و وله‌زیر مشگین‌شهر خبر داد و اضافه کرد: با بهره‌برداری از این مراکز رفاهی امیدواریم گردشگران بتوانند از این امکانات در سفر به منطقه استفاده کنند.

فضایل عزیزی از مهیا بودن برخی زیرساخت‌ها برای حضور گردشگران در این منطقه خبر داد و بیان کرد: ما این همایش منطقه‌ای و استانی را برگزار کردیم تا با یک ظرفیت‌سنجی مناسب بتوانیم در آینده همایش ملی سرمایه‌گذاری را در این شهرستان برپا کنیم.

وی یادآور شد: بیش از 80 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های مشگین‌شهر اختصاص یافته است که عمدتاً این مبلغ برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری هزینه شده است.

عزیزی ورود هزاران گردشگر داخلی و خارجی به این شهرستان را یادآور شد و گفت: اولویت دوم توسعه این شهرستان گردشگری است که با توجه به ابعاد گوناگون آن می‌تواند در رونق و به ثمر نشستن بسیاری از اهداف مؤثر و مفید باشد.

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر ایجاد تفرجگاه گردلی در انتهای پارک جنگلی را یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز در رونق صنعت گردشگری توصیف کرد و از دست‌اندرکاران خواست تا در توسعه همه‌جانبه این بخش دقت و اهتمام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول