اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انجام عمل نازایی آی‌‌.وی.‌اف در مرکز ناباروری قفقاز اردبیل برای نخستین بار

خبرگزاری فارس: نخستین عمل درمان نازایی در مرکز درمان جهاد دانشگاهی اردبیل با موفقیت و از طریق انجام عمل آی وی اف انجام شد.

انجام عمل نازایی آی‌‌.وی.‌اف در مرکز ناباروری قفقاز اردبیل برای نخستین بار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل عصر امروز با اعلام این خبر مسرت‌بخش برای هموطنان اردبیلی در جمع دست‌اندرکاران این عمل اظهار داشت:‌ در این عمل حساس و مهم اسپرم آقا از طریق لقاح بیرونی به مدت 48 تا 72 ساعت در آزمایشگاه نگهداری می‌شود تا بعد از تشکیل جنین وارد رحم مادر شده که بعد از 15 روز علایم بارداری مشخص می‌شود و 9 ماه بعد نیز زایمان صورت می‌گیرد.

اکبر قاسمی با یادآوری اینکه در این عمل حساس و دقیق زوج‌های جوان نابارور امیدوار به تولد نوزاد و امتداد نسل می‌شوند، تصریح کرد: با راه‌اندازی مرکز ناباروری قفقاز اردبیل نه تنها امکان درمان آسان شده بلکه بسیاری از معضلات اجتماعی نظیر طلاق کاهش یافته و از هزینه‌های زیاد ایاب و ذهاب بیماران نیز جلوگیری شده است.

وی به مراجعه بیماران خارج از استان و حتی کشور به این مرکز اشاره کرد و افزود: ما از کشور آذربایجان، حوزه قفقاز و آسیای میانه مراجعاتی را شاهد هستیم که برای درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند تا از روش‌های مختلف بارداری استفاده کنند.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 400 نفر در این مرکز تشکیل پرونده دادند، خاطر نشان کرد: این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و با اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان و همچنین همراهی مرکز درمان ناباروری رویان فعالیتش را در سال‌های اخیر شروع کرده و امروز به مجهزترین مرکز درمان ناباروری شمال‌غرب کشور تبدیل شده است.

وی به نیروهای مجرب و پرسنل آموزش دیده این مرکز اشاره کرد و ادامه داد: پرسنل مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل ماه‌ها در مرکز رویان آموزش دیده و از تجربیات آنها استفاده کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل توفیق این مرکز را در حل مشکلات نازایی زوج‌ها توفیقی قابل عرضه و ارزشمند توصیف کرد و بیان داشت: جهاد دانشگاهی اردبیل در کنار فعالیت‌های مختلف تحقیقی، پژوهشی خود در حوزه درمان ناباروری نیز فعالیتش را چند صباحی است که آغاز کرده و ما با برخورداری از پزشکان مجرب قادر هستیم سطح سرویس و خدمات خود را توسعه دهیم.

قاسمی در ادامه سخنان خود گفت: با استخدام نیروهای مجرب و به کارگیری یک فلوشیپ دائم سعی می‌کنیم خدمات ارایه شده در این حوزه را مطلوب و مناسب سازیم.

وی به هزینه‌بر بودن درمان نازایی در کشورمان و دنیا اشاره کرد و افزود: ما سعی کردیم با دایر کردن مرکز درمان ناباروری قفقاز بسیاری از هزینه‌های اضافی مراجعه به مرکز کشور را کاهش دهیم و ما به رغم برخی محدودیت‌های اعتباری تجهیزات خوبی را برای این مرکز خریداری کردیم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول