اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

صدیقی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران

اهانت به پیامبر اسلام اهانت به همه انبیاست

خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فیلم توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اکرم(ص) گفت: اعتبار عیسی(ع) و موسی(ع) به اعتبار پیغمبر (ص) و قرآن ما است و اهانت به پیامبر اسلام اهانت به تمام بشریت و اهانت به همه خوبی‌هاست.

اهانت به پیامبر اسلام اهانت به همه انبیاست

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران ظهر امروز در خطبه‌های دوم  با اشاره به فیلم موهن آمریکایی به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشان اسلام اظهار داشت: دشمنان اسلام که از دیرباز با جامعه اسلامی عناد داشته، دشمنی خود را تا به امروز از ما دریغ نکرده‌اند.

وی افزود: امروز مدعیان حقوق بشر و مدعیان دفاع از آزادی مرتکب جنایت هولناکی شده‌اند که این جنایت به شخصی است که خدا او را شاهد خود می‌داند و محمد مصطفی (ص) شاهد انبیاست و اعتبار تمام پیغمبران گذشته وابسته به او است و خدشه به ایشان مخدوش کردن پرونده نبوت و اهانت به همه انبیاء سلف است.

حجت‌السلام و المسلمین صدیقی با طرح این پرسش که اگر پیامبر اسلام و کتاب معجزه‌آسای ایشان نبود حقانیت عیسی(ع) و موسی(ع) را چه کسی ثابت می‌کرد؟ تصریح کرد: اعتبار عیسی(ع) و موسی(ع) به اعتبار پیغمبر و قرآن ما است و اهانت به پیامبر اسلام اهانت به تمام بشریت و اهانت به همه خوبی‌هاست.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به  واکاوی جنایت هولناک دشمنان اسلام علیه پیامبر(ص) پرداخت و گفت: دشمنان اسلام اساسا با پاکی، قداست، عدالت، رافت و مهربانی در تضاد هستند چرا که فلسفه وجودی آنها دریدن، جنگ و چنگ و دندان نشان دادن است.

«دنیای استکبار دنیای جنگل، جنگ و توحش است و از روزی که آنها پا به عرصه وجود گذاشته‌اند شروع به خوردن حق ملت‌ها کرده‌اند اما پیغمبر ما پیغمبر نجات است و این تضاد ذاتی اقتضاء چنین اقدامی را از سوی مستکبران دارد».

وی یکی دیگر از دلایل دشمنان اسلام در تولید فیلم موهن به پیامبر اکرم(ص) را پدیده انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران که همانند انقلاب پیامبر(ص) است در ایران تجربه موفقی بود که تا مدتی دشمنان اسلام را دچار سردرگمی کرد و آنها نیز از ابتدا متوجه این خطر بودند و با تحمیل جنگ بر ما در جهت بازدارندگی انقلابمان گام برداشتند.

حجت‌الاسلام و المسلین صدیقی افزود: دشمنان، امروز نه تنها نتوانستند ما را متوقف کنند بلکه شاهد رشد انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی، بین‌المللی و نفوذ در قشر جوان و سنگر پیدا کردن در دل کشورهای جهان هستیم.

خطیب نماز جمعه تهران بیداری اسلامی و اجلاس تهران  را از دلایل غرب برای انتشار فیلم موهن دانست و گفت: بیداری اسلامی که امروز مرزها را از ایران در نوردیده و در منطقه چندین مزدور آمریکایی را که متوسل به استکبار بودند را نابود کرده است، از یک سو  عزت ایران اسلامی در اجلاس غیرمتعهد‌ها که اوج نفوذ فراگیر خود و انزوای دشمنان را به رخ جهانیان کشید و از سوی دیگر سبب شد تا دشمنان اسلام  این شکست‌ها را برنتابند و به چنین جنایت بزرگی علیه پیامبر اسلام (ص) دست زدند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام با این اقدام هولناک خود به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند، تصریح کرد:  دشمنان با این اقدام ، بنزینی بر آتش خشم مسلمانان پاشیدند و امت‌های اسلامی را یکپارچه کردند و این موج خروشان در اقصی نقاط دنیا ایجاد شد تا تار و پود آنها را به آتش بکشد و آنها را از کرده خود پشیمان کند.

حجت‌السلام و المسلین صدیقی افزود: غربی‌ها  به بهانه‌ اینکه ایران از تروریسم حمایت می‌کند و به سوی سلاح هسته‌ای به پیش می‌رود  منطقه را مورد هجوم قرار می‌دهند اما آنها با این فیلم موهن  ثابت کردند که این حرفها بهانه است و با اسلام دشمنی دارند.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: تهدید دشمنان اسلام به فرصت تبدیل شده و یک جوشش فطری و طبیعی از عمق جان مردم جهان برخاسته و طوفان سهمگینی راه افتاده است اما ما با  تودهنی‌های چند روزه نمی‌توانیم کار را به نتیجه قطعی برسانیم بلکه از حکومت‌های اسلامی درخواست داریم که در آتش خشم مسلمانان بدمند و نگذارند این آتش خاموش شود.

وی همچنین از سازمان کنفرانس اسلامی خواست تا جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد و اقدامات عملی و جدی‌ای در این خصوص صورت دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی  در بخشی از سخنانش به قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران اشاره و تصریح کرد: مایه شرم است که عده‌ای که فلسفه وجودی خود را در آژانس قرار دادن امور در مسیر قانون می‌دانند، چنین اقداماتی از خود نشان می‌دهند.

وی افزود: آژانس هرگاه و هر زمان که خواسته از تاسیسات اتمی ایران بازررسی انجام داده است و خودشان هم مکررا اعلام داشتند که ایران به سلاح نظامی دست نیافته و رهبر ما نیز به عنوان یک مرجع تقلید بر حرام بودن سلاح هسته‌ای تاکید داشته‌اند. بیان رهبر ما برای تمام ارگان‌ها فصل‌الخطاب است و شعار ایران همواره این بوده؛ هسته‌ای صلح‌آمیز برای همه و هسته‌ای نظامی برای هیچ کس.

وی در پایان با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: در دفاع مقدس شرق و غرب در مقابل ما قرار گرفتند اما ما امام و ولایت داشتیم و همین باعث شد که شعر جنگ جنگ تا پیروزی را سر دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول