اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری نیکشهر:

آموزش و پرورش به مناطق محروم توجه بیشتری داشته باشد

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری نیکشهر گفت: اداره کل آموزش و پرورش به مناطق محروم توجه ویژه‌ای داشته باشد و مشکلات آموزشی آن‌ها را حل کند.

آموزش و پرورش به مناطق محروم توجه بیشتری داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مهدی سرحدی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش نیکشهر اظهار داشت: در طرح روستا مرکزی دانش آموز دختر و پسر در مقطع راهنمایی و دبیرستان با وانت جابه‌جا می‌شوند که خطرات فراوانی برای دانش آموزان نیکشهری دارد.

وی گفت: اگر تصادف و حادثه‌ای رخ دهد کسی پاسخگو نخواهد بود که لازم است مسئولان استان هر چه سریعتر چاره‌ای بیندیشند و تسهیلات و اعتبار لازم و یا مینی‌بوس کرایه کنند.

سرحدی ادامه داد: این دانش آموزان در سرما و گرما بر پشت وانت به مانند بار جابه‌جا می‌شوند که در شأن آموزش و دانش آموزان خصوصا دانش‌آموزان دختر نیست.

این مسئول تصریح کرد: اعتبار برای طرح روستا مرکزی ناچیز است و رانندگان رغبت چندانی برای جابجایی دانش آموزان ندارند باید مسئولان اعتبار لازم برای جایگزینی مینی‌بوس را اختصاص دهند.

سرپرست فرمانداری نیکشهر عنوان کرد: برای کلاس ششم ابتدایی با کمبود کلاس درس و تجهیزات لازم مواجه هستیم که لازم است هر چه سریع‌تر با توجه به قول‌های مدیر آموزش و پرورش تجهیزات لازم و کلاس درس کانکس برای کلاس ششم فراهم و ارسال شود.

سرحدی گفت: حتی یک دبیر فیزیک در مرکز شهرستان وجود ندارد و تا این لحظه کسی به این شهرستان نیامده و کلاس‌های درس فیزیک بدون دبیر خواهد بود.

سرپرست فرمانداری نیکشهر همچنین از عدم ارسال کتاب برای برخی پایه‌ها اشاره و افزود: هنوز تمام کتاب‌های درسی برای این شهرستان ارسال و توزیع نشده است.

وی گفت: اداره کل آموزش و پرورش برای این شهرستان هیچ تبعیضی قائل نشود و توجه لازم را به مشکلات آموزشی و رفع و حل آنها داشته باشد.

وی بر ارسال سریع کتاب، تامین نیروی انسانی مورد به ویژه دبیر فیزیک، ارسال تجهیزات و کانکس کلاس درس برای پایه ششم تاکید کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیکشهر گفت: در شهرستان نیکشهر به شدت کمبود فضای آموزشی وجود دارد و 40 درصد فضاهای آموزشی کپری، چادری، دوشیفته، استیجاری و با قدمت بیش از 35 تا 40 سال هستند.

یونس اربابی متذکر شد: بیشتر مدارس امکانات و تجهیزات لازم ندارند و پنجره‌ها بدون شیشه و رنگ‌آمیزی و وضعیت نامناسبی دارند که در شأن دانش آموزان نیست که در همچنین فضاهایی تحصیل بکنند.

وی در پایان اذعان داشت: هنوز مدارس این شهرستان فاقد برق، آب و حصارکشی هستند.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول