اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

ایران در این نمایشگاه حاضر است

برگزاری نمایشگاه کتاب الجزایر/ 300 عنوان کتاب از نمایشگاه حذف شد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر در حالی در این کشور در حال برگزاری است که 300 عنوان کتاب از نمایشگاه حذف شده است.

برگزاری نمایشگاه کتاب الجزایر/ 300 عنوان کتاب از نمایشگاه حذف شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، خلیده تومی وزیر فرهنگ الجزائر در پی آغاز به کار هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب این کشور اعلام کرد 300 عنوان کتاب از ورود به این نمایشگاه منع شدند.

وزیر فرهنگ الجزائر این کتاب‌ها را مشوق تروریسم، نژادپرستی و استعمار دانسته و گفته است: قانون داخلی نمایشگاه کتاب بر منع ورود این دسته کتاب‌ها تاکید دارد و با تطبیق این قانون این تعداد کتاب ممنوع اعلام شدند.

بنابراین گزارش هفدهمین دوره نمایشگاه کتاب الجزائر چهارشنبه گذشته توسط رئیس جمهور این کشور و با حضور 750 ناشر از 40 کشور جهان از جمله 14 کشور عرب آغاز به کار کرده است.

این دوره از این نمایشگاه کتاب به دلیل پنجاهمین سالگرد استقلال الجزائر از استعمار فرانسه به صورت ویژه به انقلاب الجزائر می‌پردازد و در آن از دو ادیب برجسته الجزائری «احمدرضا حوحو» و «مولود فرعون» که پیش از فوت کرده‌اند، تقدیر می‌شود.

نمایشگاه کتاب الجزائر که به مدت ده روز برگزار می‌شود بزرگترین تحول فرهنگی این کشور محسوب می‌شود که هر ساله شاهد بازدید بیش از یک میلیون بازدیدکننده است.

این نمایشگاه در سال 2011 شاهد بازدید 1.2 میلیون نفر بوده است که در آن 200 عنوان کتاب ممنوع اعلام شده بود.

بنا بر این گزارش نماینده ایران نیز در این نمایشگاه موسسه بین‌المللی فرهنگ و هنر و انتشارات الهدی است که ده‌ها کتاب ادبی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه در این نمایشگاه عرضه کرده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول